Klacht Samsung Electronics: Geen compensatie na defect Amerikaanse koelkast

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 67957
Gebruiker
Mfloris
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Na diverse problemen ( 3x defect aan vriesgedeelte van koelkast en uiteindelijk helemaal stuk) begaf mijn koelkast het helemaal. Na al 3x (!) de inhoud van de vriezer weggegooid te hebben, moest ik ditmaal de gehele inhoud weggooien wat meer dan 200 euro schade gaf.
Ik kreeg uiteindelijk een nieuw product. Daar ben ik wel tevreden over, maar daar had ik ook garantie voor.
Uw afdeling Customer Care Representative verwijst mij naar mijn inboedelverzekering en is onvermurwbaar als ik vraag om enige coulance in deze. Het is echt zeer vreemd dat mij om aankoopbewijzen van vlees e.d gevraagd word.
Ik heb zeer veel geld betaald voor een op het oog prachtig product. Ik heb daar voor gespaard en wilde eens iets goeds van een goed en betrouwbaar merk.
Ik ben erg teleurgesteld in de kwaliteit van het technische gedeelte van de koelkast en daarnaar gevraagd kon ik ook mijn geld niet terug krijgen om iets anders aan te schaffen.
Ik hoop dat u mij toch kunt helpen en/of tegemoet kunt komen!?

De oplossing

Ik zou graag een compensatie zien van de door mij geleden schade en een nieuwe garantie willen hebben voor het nieuwe product. Dat laatste lijkt mij zeker fair, want u staat voor de kwaliteit van uw product. Daarin zou u dus geen enkel risico lopen, mijns inziens.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

2 reacties

  1. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte mevrouw Floris,
    Wij begrijpen uit uw klacht dat uw ervaring met onze koelkast niet helemaal naar wens is. Wij bieden u onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor hebt ondervonden.
    U geeft verder in uw klacht aan dat wij al een oplossing hebben aangeboden door uw koelkast om te ruilen voor een nieuwe. Hierbij kunt u denken dat de koelkast binnen de garantie periode is omgeruild en u een nieuwe hebt ontvangen. De garantie van de nieuwe koelkast eindigt hierdoor op het moment vanaf de aankoop van de eerste koelkast tot twee jaar later. Wij bieden u hier geen extra garantie op.
    U geeft verder aan dat u graag gecompenseerd wil worden voor de geleden schade die u hebt geleden door het weggooien van voedsel welke u in de koelkast en vriezer bewaarde. Hiervoor hebben wij u in eerste instantie doorverwezen naar uw inboedelverzekering om deze kosten ter verhalen. Indien uw verzekeraar u hierin niet tegemoet kan komen, dan kunnen wij u een aanbod doen wanneer u doormiddel van bonnen kunt aantonen welke aankopen u hebt gedaan.
    Wij ontvangen deze bonnen graag zodat wij u verder van dienst kunnen zijn.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
  2. Auteur
    Mfloris
    Datum
    Helaas dus geen ander bericht dan waar ik een klacht over had. Ook hier een klacht indienen heeft geen effect.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Mfloris
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen