Klacht Samsung Electronics: geen doorgifte dts/5.1 surround geluid via tv

# 21943
Ronald Oude Vrielink

Ik heb 14-2-2013 een samsung smart tv (ue40es6140) gekocht. Ik heb mezelf goed verdiept in welk toestel en merk ik wilde en deze kwam als beste naar voren ook best getest bij de consumentenbond. Nu blijkt dat deze tv geen dts/5.1 surround door geeft en dat in deze tijd. De tv word weggezet als thuis bioscoop en oke de rest is ook super aan de tv maar bij een thuis bioscoop hoord ook bioscoop geluid. Zelfs in de winkel heb ik in het menu van de tv gekeken en daar kom je de functie dts/5.1 wel tegen maar deze wordt niet ondersteund door de tv (misleiding). Verder heeft de tv een optische digitale uitgang waardoor de illusie word gewekt dat je dus digitaal je geluid naar de stereo kan zenden met dts/5.1 surround. Mijn eind oordeel is dan ook dat je misleid word met deze tv die een thuis bioscoop gevoel moet geven met smart functie maar simpel het geluid door geven wat iedere film lief hebber wil kan ie niet zelfs niet als ik er een dvd speler aanhang. Het is bekend dat deze platte tv`s een mindere weergave van geluid hebben en dat nagenoeg dus iedereen zulke tv`s op een stereo aansluiten voor een perfecte geluidsbeleving.Als ik dit geweten had had ik nooit voor een samsung gekozen ondanks mijn voorkeur naar samsung producten.

M.v.g. verneem ik graag van U

R.M.Oude Vrielink
06-21583283

een update van de firmware zodat dts/5.1 surround word doorgegeven via de tv en anders een andere tv die dit wel kan

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer, mevrouw Oude Vrielink,Met ondersteuning van DTS/Dolby 5.1 Surround Sound wordt aangegeven dat uw televisie dit kan ontvangen en doorgeven aan een apparaat die dit kan afspelen.Uw televisie heeft namelijk twee luidsprekers. Voor 5.1-geluid heeft u vijf luidsprekers en een subwoofer nodig.Om levendig surround sound te krijgen raden wij u aan u te oriënteren op Home Theater Sets of Soundbars.Paul
    Ronald Oude Vrielink
    Ik heb een Home Theater set met alle benodigde luidsprkers. Maar de tv kan het geluid niet doorgeven staat ook in de gebruiksaanwijzing alleen die heb je niet in bezit voor dat je de tv aanschaft. En Paul dit is een erg standaard antwoord want je komt al erg veel voor op de forums met het zelfde antwoord.En als het wel moet kunnen volgen jou (samsung) laat mijn dan graag weten HOE dit moet en laat dat dan ook op de forums weten.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer, mevrouw Oude Vrielink,Om Surround Sound weer te geven moet u gebruik maken van digitale zenders die als geluidsbron DTS of Dolby surround aanbieden. Een voorbeeld zijn de zenders van de publieke omroep.Wat u nodig heeft:
    -Een optische kabel / HDMI 1.4-kabel
    -CI-module/CI+-module
    -Een smartcard
    -Aansluiting op digitaal TV.
    -Randapparatuur met ondersteuning van ARC of de mogelijkheid een optische kabel aan te sluiten.Als u alles correct heeft aangesloten kunt u de TV de instellingen wijzigen om al het geluid naar de Home Theater Set uit te zenden. Hiervoor kunt u als volgt handelen:
    Menu-->Geluid-->Luidsprekerinstellingen-->Luidspreker slecteren-->Ext. Luidspreker.Let op!
    5.1-geluid gaat alleen naar de Home Theater Set als u gebruik maakt van digitale TV. De handleiding geeft aan dat de tv een andere bron(DVD,ontvanger, VHS, etc..) alleen in 2.0-geluid zal uitzenden naar de Home Theater SetVertrouwend u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Paul
    Ronald Oude Vrielink
    Beste Paul ik heb zo alles goed aangesloten en er hangt een digitale ontvanger van ziggo tussen die jullie ondersteunen maar wanneer wil je 5.1/dts geluid hebben, bij films via dvd of andere media dragers en niet bij b.v Hart van Nedreland. En mijn ziggo ontvanger word dus niet ondersteund.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer, mevrouw Oude Vrielink,Heeft u ook de mogelijkheid de ontvanger, via een optische kabel, aan te sluiten op uw HTS?Paul
    Ronald Oude Vrielink
    Ja die heb ik maar dan nog krijg ik geen geluid van de dvd en andere media dragers door mijn tv. Zelfs als ik via smart tv iets opzoek geen dts/5.1 naar mijn HTS. Als ik optische-ontvanger-hts doe kan ik mijn samsung tv nog niet gebruiken als thuis bioscoop, en dat is wat ik en vele met mij willen. Wij hoeven geen surround bij bv. Hart van Nederland. Neem anders eens telefoonische contact met mij op kan ik het eens goed duidelijk maken.RonaldOntevreden Klant
    Beste Paul
    Nog even ter extra info. waarom kies ik voor een tv met drie x usb en 3 x hdmi, dat is natuurlijk om mijn multi media op aan tesluiten en eigenlijk heb ik er niks aan want de tv ondersteund het geluid dan niet. Zeer kwalijk voor een merk als samsung.
    Beste Paul
    Ik heb de oplossing gevonden in een optische verdeler en nu werkt het wel moet alleen zelf de schakelaar omzetten voor het gewenste app. Ik zou ht op prijs stellen als samsung mij tgen moet komt in de kosten een verdeler en drie x optische kabel.
    M.v.g
    Ronald

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?