Klacht Samsung Electronics: Geval paarse krokodil

Christie3728

Op 11 oktober heb ik The Frame televisie aangeschaft. Ik zou de omlijsting er gratis bij krijgen, maar moest dit via de website van Samsung promo aanvragen. Het zou dan uiterlijk 2 weken duren. Dit heb ik gedaan en heb een foto van de aankoop bon en van het serienummer van de tv toegestuurd. Hierna kreeg ik als reactie dat het serienummer niet leesbaar is. Per e-mail twee maal de foto toegestuurd (en zeker leesbaar). Uiteindelijk de lijst op 16 november ontvangen (5 weken! later). De lijst lijkt niet te passen en was bovendien beschadigd. Naar mijn idee heb ik een lijst met fabrieksfout ontvangen, nadat hij door een andere klant retour is gestuurd.
Ik heb met de klantenservice gesproken. De eerste medewerker die ik sprak, had eerst 15 minuten nodig om mijn gegevens erbij te halen in het systeem. Hierna gaf ze aan dat ik een foto via ‘messenger’ moest sturen. Ik gaf aan dat ik geen Facebook heb en dat ik dus messenger niet kan gebruiken. Ze gaf aan dat ik kon inloggen met mijn Samsung account en dat het leek alsof ik zelf niet mee wilde werken. Ze gaf mij een telefoonnummer die ik kon bellen als ik problemen had met inloggen met mijn Samsung account. Ze verzocht me terug te bellen omdat zij me niet kon helpen. Hierna weer een medewerker aan de telefoon gehad die zelfs heeft nagevraagd of je Facebook nodig had voor messenger (wat nota bene een chat optie is van Facebook!!). Ze gaf aan dat ik geen Facebook account nodig had en dat ik het op die manier moest doen. Hierna gaf ze dan toch een tweede optie. Ik moest de foto’s uitprinten, een brief schrijven en de lijst retour sturen. Wat mij wat te veel moeite is, omdat ik geen printer heb, geen doos meer van de lijst heb en ik 8,5 maand zwanger ben. Daarnaast zie ik het niet zitten om te wachten tot de lijst retour gestuurd is en dan te moeten wachten tot er eindelijk een nieuwe lijst toegestuurd wordt.
Het lijkt mij een fout van Samsung, die ook zij zelf dienen op te lossen. Ik krijg het idee dat het teveel moeite is om een probleem op te lossen omdat het hier gaat om een gratis lijst die ik tegoed heb bij een promotie.
Ik vind deze manier van werken echt schandalig. Niet alleen ben ik teleurgesteld in de kwaliteit van de lijst van de televisie, maar ook in de kwaliteit van de klantenservice medewerkers, die klaarblijkelijk geen verstand lijken te hebben van de gang van zaken!

Ik zou graag willen dat er een nieuwe lijst wordt opgestuurd en wordt geïnstalleerd op de televisie, zonder dat hier veel tijd in gaat zitten. Ook wil ik dat de gesprekken worden terug geluisterd van de klantenservice medewerkers en beoordeeld wordt.

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?