Klacht Samsung Electronics: GPS op mijn Samsung Galaxy Camera EK-GC110 werkt onvolledig!!

Frans Deursen

Deze camera speciaal geselecteerd voor mijn reis naar Zuid Afrika vanwege groot touchscreen, WIFI en belangrijk GPS!!
Allereerst het is een supertoestel met schitterend scherm en superfoto's en video's!!
Helaas is er een onvolledig GPS systeem geïnstalleerd. De lengte-/ en breedte coördinaten worden correct vastgelegd bij de foto. Echter bij de zichtbare vermelding bij de foto wordt alleen de straatnaam vermeld : ik kan wel zien dat de foto gemaakt is in bv. de Hoofdstraat, maar niet in welke plaats. De Hoofdstraat kan in Amsterdam zijn, maar ook in Leeuwarden, Maastricht of Kaapstad zijn. Aan deze GPS - vermelding heb je helemaal niets; zonde van mijn reis naar Zuid Afrika.
Omdat de camera is afgeleid van de Samsung Galaxy telefoon mag je ook dezelfde GPS faciliteiten verwachten, zoals ook in de productinformatie wordt vermeld.

Software-update waardoor de volledige GPS functionaliteit op de camera mogelijk wordt.
Mocht dit niet mogelijk zijn een nieuwe uitvoering van dit toestel waar dit wel volledig is geïnstalleerd.
Na klachtindiening bij Samsung heb ik een mailtje terugontvangen, dat verder instellen van GPS niet mogelijk is.

Geachte heer Deursen,
    Wij hebben hebben uw klacht doorgenomen, en zoeken graag voor u uit wat de mogelijkheden zijn.
    Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk om wat geduld voor te hebben.
    Alvast bedankt,
    Met vriendelijk groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    Frans Deursen
    Ik begrijp dat ik geduld moet hebben. Graag heb ik enige tijds indicatie wat Samsung onder " wat even geduld" bedoeld. Is dit enkele dagen, een week of een maand?
    Geachte heer Deursen,
    Wij willen u bedanken voor uw geduld. Wij hebben dit voor u uitgezocht, het klopt dat het toestel enkel maar de straat naam laat zien, en dat de plaats niet wordt getoond. Op dit toestel is het helaas niet mogelijk om dit voor elkaar te krijgen. Onze excuses voor het ongemak.
    Jaime
    Samsung Webcare
    Frans Deursen
    Dit kan natuurlijk niet. Als je een fototoestel verkoopt met GPS optie, kun je niet zeggen : sorry, staat wel in de folder, maar is helaas niet gelukt op het fototoestel zelf. Ik heb wel de volledige aankoopprijs betaald (499,--), maar ik krijg niet wat ik besteld heb. Samsung moet met een goede oplossing komen, of software-update, nieuw toestel of geld terug.
    Geachte heer Deursen,
    Wij betreuren dat u niet tevreden bent met het antwoord die wij hebben gegeven.
    De GPS functie op uw camera is enkel beperkt tot het vernoemen van de straatnaam indien hier gebruik van word gemaakt. Dit is softwarematig vastgesteld en niet door een software-update te wijzigen.
    Wij begrijpen dat u hier hinder van ondervind, waarvoor onze excuses voor het ongemak. Indien u niet tevreden bent over het apparaat, adviseren wij u om hiervoor contact op te nemen met uw verkoper.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?