Opgelost door Samsung Electronics: Hoog batterijgebruik en slecht internet na update

Anton160

Na het installeren van de nieuwste firmware is het batterijverbruik exorbitant. Normaal haal ik de avond met 30-50%. Nu moet ik tussen de middag al bijladen om de avond sowieso te kunnen halen. Ik moet nu s'avonds met aangesloten lader werken omdat ik vanwege mijn werk weggeroepen kan worden en dan soms een nacht door moet waarbij geen lader beschikbaar is maar wel communicatie van levensbelang is.

Na de update zoekt hij nog wel naar verbinding met wifi maar checkt bij alle pogingen de internet snelheid . Deze keurt hij zeer frequent af vanwege een te trage verbinding. Terwijl ik in de buurt van de gigabit router zit en de laptop nergens last van heeft. Liever een trage verbinding dan geen verbinding

een passende oplossing voor deze problemen van een verder perfect toestel

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Antonisse,
    Wij betreuren wat u ervaart met uw smartphone.
    Wij adviseren u om uw toestel te resetten om het door u omschreven euvel te verhelpen. Door middel van de volgende stappen kunt u een reset uitvoeren.
    Instellingen > Back-up maken en terugzetten > Standaard gegevens herstellen > Apparaat resetten.
    Vergeet niet via KIES een back-up te maken van uw data, zodat u dit achter weer op uw toestel kunt plaatsen.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    Anton160
    Oplossing blijkt het herstarten van het apparaat ondanks dat hij dit zelf al doet na de update. Raar blijft wel dat na de update alle persoonlijke instellingen weg zijn. Samsung doet in de klacht het voorstel om een back-up te maken van het toestel en deze daarna terug te zetten. Heel erg vreemd dat ze dit bij de update niet zelf inbouwen. Blijft over de vraag waarom ik een slecht bereik houdt qua GPS en WIFI. Dus ja, opgelost maar wel met een dubbel gevoel

Anton160

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?