Klacht Samsung Electronics: Klantenservice Samsung geeft geen oplosssing bij problemen printer M283-

Printer Samsung M283- heeft energiezuinige modi die echter niet altijd werken (bij aanzettten stekkerblok wordt printer pas zichtbaar op het netwerk nadat nóg een knop is ingedrukt) of afwijkend van documentatie werken (wake-event lijkt niet WOL te zijn, uitleg over betreffende instelmogelijkheden ontbreekt in de documentatie).
Opheldering via klantenondersteuning Samsung gevraagd, sinds 23 maart pogingen per formulier, mails en telefoon. Bij probleem horende printeroverzicht, handleidingverwijzing en screenprint al tweemaal verstuurd. Dossier (nummer 2812949221) blijkt wel degelijk aangemaakt, maar de afdeling klantenservice blijft hangen in interne herinneringsberichtjes en loze toezeggingen, als laatste (g)een antwoord uiterlijk 29 april. En dat voor iets dat vermoedelijk een kwestie is van een instructief mailtje of een PDF-je dat niet op het www zichtbaar is. In plaats daarvan is de gebruiker vele uren extra bezig en moet de printer steeds met de hand aan/uit spaarstand.
Onder meer Cosumentenbond heeft laag sluipverbruik bij de 2835DW uit deze reeks gemeld; dat blijkt vooralsnog een loze aanbeveling nu Samsung niet thuis geeft. Logich advies voor wie energie een belangrijke overweging is: géén M283- kopen.

De twee vragen en de voor de hand liggende actie zijn duidelijk: eindelijk eens een oplossing sturen; de printer is thans niet bruikbaar in het beoogde gebruik.
En de interne communicatie achter de klanten"service" eens onder de loep nemen en verbetering laten weten; tot die tijd geen Samsung in de kandidaten voor nieuwe aankopen.

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?