Klacht Samsung Electronics: Koelkast maakt herrie

# 61943
MB

Mijn koelkast maakt opeens super veel lawaai (alsof er een generator in de keuken staat). Wanneer je de deur open doet, houdt het direct op en hoor je de ventilator uitdraaien (rust! :)). Is dit een vaker voorkomend probleem? De koelkast is helemaal nog niet oud (3JR) en heb hem voor bijna 2000 euro gekocht. Wat is jullie advies, om onnodige en hoge reparatiekosten te voorkomen en het lawaai probleem op te lossen?
Ps ik heb gezien dat dit al eerder door ene mevr Blok was gemeld. Ook daar heb ik gereageerd en gevraagd hoe dit bij haar opgelost is. Graag hoor ik van jullie.

Mvg,

Maruska

Weer geluidloos

Geachte heer/mevrouw Biharie,
    Wat vervelend om te horen dat u problemen ervaart met uw Samsung Koelkast, u geeft aan dat uw koelkast veel lawaai maakt, echter geeft u aan dat het niet voorkomt zodra de koelkast open is. Geluidsoverlast van uw koelkast kan diverse oorzaken hebben, wij raden u aan de volgende stappen te doorlopen.
    - Ten eerste is het belangrijk dat het toestel correct staat geïnstalleerd, zodra u de deur circa 30 tot 40 centimeter opent, dient de deur dicht te vallen. Wanneer dit niet het geval is, kunt u de stelpoten aan de voorkant uitdraaien.
    - Daarnaast is dient men de deurrubbers regelmatig schoon te maken en te vervangen zodra dit nodig is.
    - Ook heeft het toestel voldoende ruimte nodig. Aan de achterkant 10 minimaal centimeter en aan de zijkanten en bovenkant minimaal 5 centimeter
    - Daarbij adviseren wij ook om 1 tot 2 keer per jaar de achterkant van koelkast schoont te maken. Met name in de buurt van de compressor, zodat stof de warmtewisseling niet hindert.
    - Tevens is het niet aangeraden geen producten tegen de luchtcirculatie gaten aan de achterkant te plaatsen, dit kan leiden tot vocht onder de groenteladen of ijsvorming op de achterwand.
    - Eventueel als laatste kunt u het toestel geheel laten ontdooien voor 24 tot 48 uur. Voor gebruik, weer goed vocht vrij maken.Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Jaime
    Samsung Webcare
    MB
    Ik had natuurlijk al op internet gekeken wat ik kon doen. Alle bovenstaande punten heb ik dus al gedaan. Voor de zekerheid net nog een keer. Er was wel stof aan de achterkant, nadat we het kapje eraf hadden gehaald, maar helaas is het probleem niet verholpen. Je hoort het nu elke keer als de koelkast aan het koelen is. Ik denk dat er iets met het motortje is. Zodra hij moet koelen, maakt hij geluid en neemt het weer vanzelf af of als je de koelkast of minibar opent.
    Geachte mevrouw Biharie,
    Jammer dan onze advies niet tot het gewenste resultaat heeft geleid.
    Wij adviseren u om contact op te nemen met uw verkoper om uw koelkast ter reparatie aan te bieden. Er komt dan een monteur aan huis om uw koelkast te onderzoeken om de klacht te constateren. Indien nodig zal hier een reparatie op worden uitgevoerd.
    Houd er rekening mee dat uw koelkast buiten de fabrieksgarantie is, en dat er wellicht kosten in rekening word gebracht.
    Imran
    Samsung WebCare
    Beste Imran,
    Volgens de verkoper moet ik Samsung bellen voor een afspraak.Gr, Maruska
    Geachte mevrouw Biharie,
    Via onze helpdesk welke bereikbaar is via 0900-SAMSUNG (0900-7267864) hebt u ook de mogelijkheid om een afspraak te maken.
    Vriendelijk verzoek ik u met bovenstaand nummer contact op te nemen.
    Imran
    Samsung WebCare
    MB
    Het geluid was helemaal verdwenen, dus ik heb niet meer gebeld. Nu koelt hij niet meer goed. Heb ik alle gegevens van mijn koelkast nodig als ik bel, want ik kan mijn boekje nergens vinden en ze verkopen hem ook niet meer waar ik hem heb gekocht...
    Geachte mevrouw Biharie,
    Heel vervelend dat uw koelkast niet meer koelt.
    Wij adviseren u om de stappen te volgen welke u via de onderstaande link via onze website terug kunt vinden.
    Hierin vind u een stappenplan welke u kunt ondernemen voordat u contact opneemt met onze helpdesk. Indien deze stappen niet tot het gewenste resultaat heeft geleid, adviseren wij u contact op te nemen met onze helpdesk voor verdere ondersteuning. Onze helpdesk bereikbaar via 0900-SAMSUNG (0900-7267864).
    ImranSamsung WebCare

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?