Klacht Samsung Electronics: Moederbord defect, geen recht op herstel of vervanging volgens Samsung

Row

Na twee jaar en drie maanden na aankoop is het moederbord defect gegaan van het toestel, Samsung Galaxy S7 Edge. Het toestel viel uit het niets uit op 21 april 2019. Het toestel is kapot gegaan buiten mijn schuld om en dit valt ook niet onder 'normale' slijtage. Samsung beroept zich op de fabrieksgarantie van twee jaar, terwijl dit losstaat van de wet. Het toestel is per reparatie door mij aangeboden aan Samsung Service (36,30 euro), waarna er een prijsopgave kwam van 376,30 euro als het toestel gerepareerd zou worden. Ik heb volgens Samsung geen recht op herstel of vervanging. De klanten'service' kon geen andere oplossing aanbieden dan dat ik het bedrag zou betalen.

Samsung heeft geen deugdelijk product afgeleverd, aangezien ik er vanuit mag gaan dat een telefoon van zo'n bedrag langer meegaat dan twee jaar en drie maanden. Samsung kan en mag zich niet verschuilen achter de fabrieksgarantie.

Het toestel kosteloos herstellen of vervangen.

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?