Klacht Samsung Electronics: No frost koel-vriescombinatie, bevriest en lekt

Lin

In 2012 hebben wij een Samsung koel-vriescombinatie, no-frost, gekocht bij Media Markt (model RL40UGSW). Na 2.5 jaar (net buiten garantietijd dus), ontdekten we dat de onderste lade van de vriezer vastgevroren was. Onder de onderste lade heeft zich een ijsblok gevormd. Onder de koelkast, lekte water op ons laminaat. Wij hebben zelf de vriezer ontdooid maar hierna is hetzelfde probleem weer ontstaan. Toen hebben we Samsung gebeld. Zij adviseerden ons om de vriezer wederom voor langere tijd, te ontdooien, de koelkast wat verder van de muur af te plaatsen en water pas te zetten. Mocht dit niet de oplossing zijn, zouden zij een monteur kunnen sturen maar deze kosten zouden dan wel voor ons zijn, want de garantie van 2 jaar is voorbij. Wij hebben alle advies nogmaals opgevolgd maar het probleem ontstond wederom. Nu zitten we nog steeds met een vastgevroren onderste lade en continue waterlekkage wat op ons laminaat valt.

Wij willen graag dat het probleem van de koel-vriescombinatie door Samsung, op hun kosten, wordt opgelost. Wij hebben alle advies van hen opgevolgd, dat heeft geen effect. De koel-vriescombinatie is nog jong, 3 jaar oud, dan mag je geen dergelijke problemen verwachten. Het vroegtijdig falen van de koel-vriescombinatie is een probleem van Samsung en wij verwachten dan ook dat zij vanuit hun service, de koel-vriescombinatie kosteloos komen repareren.

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?