Klacht Samsung Electronics: Ontterecht afwijzen garantiecliam op grond gebruikersschade

Klachtnummer
# 78411
Gebruiker
Frank Kuster
Datum
0 reacties

Details

Klacht

Een gecombineerd beeldscherm /TV toestel van € 480,00 gaat na ongeveer 21 maanden spontaan stuk. Het beeldscherm heeft 's middags nog normaal gefunctioneerd. 's Avonds zetten we het scherm weer aan en geeft het een grote witte vlek rechtsboven en alleen maar strepen. Er is niets met het scherm gebeurd, Niets op of tegenaan gevallen, niets tegen aan gedrukt of het scherm verbogen. Het enige is dat met de daarvoor bestemd knop het scherm is aangezet.
Contact opgenomen met Samsung die meldt dat de garantie van 2 jaar geldt en vraag om het toestel in te sturen naar de reparatiedienst Comserve Nederland.
Na enige tijd wordt de zaak afgedaan als, gebruikersschade, dus geen garantie.
De manier waarop dit door CSN en Samsung wordt afgehandeld irriteert mateloos omdat je zo iedere schade buiten de garantie kunt houden.
Het scherm is niet beschadigd, maar wel stuk, dus ik verwacht dat de garantie normaal van toepassing is, tenzij zij aantonen dat wij het scherm hebben beschadigd.

Gewenste oplossing

Ik wil dat het scherm binnen de garantie wordt hersteld.
Je mag toch verwachten dat een dergelijke scherm gemiddeld minimaal 5 jaar moet kunnen functioneren.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen