Klacht Samsung Electronics: Samgung galaxy SII aanhoudende en onopgeloste problemen

J v Binsbergen

Lange tijd heb ik problemen met mijn Samgung Galaxy SII. The phone house (Veenendaal) adviseerde bij aanhoudende problemen een klacht in te dienen dus bij deze, gevolgd door een samenvatting van alle problemen het afgelopen jaar waarbij de telefoon nog steeds niet probleemloos functioneert.
Sinds juni 2011 ben ik in het bezit van een samsung galaxy SII. Gaandeweg de tijd namen de problemen met deze telefoon toe:
• Oplaadproblemen (geen contact met oplader, niet opladen terwijl hij wel aan de oplader zit)
• Telefoon start zichzelf regelmatig opnieuw op
• Telefoon loopt meerdere keren per dag vast (als deze dan weer opnieuw opgestart wordt hetzij door heel lang aan/uit knop in te drukken, hetzij batterij eruit en er in te doen is de batterij vrijwel altijd leeg terwijl deze daarvoor nog halfvol of voller was).
• Geen contact met Samsung Kies om een backup te maken; ene keer helemaal geen telefooncontact met Kies, andere keer wel telefooncontact met Kies maar een foutmelding bij het daadwerkelijk maken van een backup.

Dit zijn allen zéér hinderlijke problemen, daarvoor is de telefoon in maart 2012 in reparatie gegaan. Het eerste punt: oplaadprobleem is opgelost (dit heeft zich later nog een keer voor gedaan wat opnieuw gerepareerd is).
Inmiddels, in december 2012 is mijn telefoon vier(!) keer (maart-augustus-oktober-november 2012) voor reparatie weggeweest en blijft het zichzelf opnieuw opstarten en de vele vastlopers per dag (incl lege batterij daarna) zich herhalen. De laatste twee ‘reparaties’ is de telefoon een maand(!) weggeweest en zonder dat er iets gedaan is weer teruggestuurd omdat er geen probleem erkend werd terwijl er een hele duidelijke waslijst aan klachten was meegestuurd.
Ik heb zelf al de nodige onkosten gehad aan het testen van: een andere oplader, een andere (originele) batterij, een nieuwe simkaart (Hi), onkosten om de telefoon steeds naar en van de winkel te brengen voor reparatie.
Na iedere ‘reparatie’/onderzoek is er bij het repaircenter een android systeemupdate gedaan tot aan het huidige android 4.0.
Googelen op termen als ‘batterij leeg na telefoon die vastloopt’, of ‘telefoon loopt vast’ komt er standaard bovenaan samsung galaxy SII naar boven oftewel legio mensen die dezelfde problemen hebben. Het is waarschijnlijk een probleem in de software Android 4.0 welke het repaircenter (dynafix via the phone house) er zelf opzet bij een reparatie! Niemand van het repaircenter of the phone house die dit probleem (her/er)kent, dit heb ik zelf heel eenvoudig uit kunnen zoeken, alleen een oplossing is er niet.
In mijn omgeving ken ik zo al vier mensen die ook last hebben van het vastlopen van hun telefoon, allemaal samsung toestellen.
Maar waar het mij om gaat: Dit contact loopt nog tot augustus 2013 en ik heb vanaf het begin dat ik dit toestel heb maar een half jaar probleemloos gebruik gemaakt van mijn toestel.
Omdat mijn telefoon zichzelf minder vanzelf opstart maar zich nog wel dagelijks een keer of drie vastloopt (meestal tijdens eenvoudig internetten) neem ik er haast genoegen mee omdat er al iets van de problemen is opgelost maar nee, dat is niet zoals het hoort, dit toestel hoort probleemloos te functioneren en toont nog steeds kuren!
Het wordt tijd dat er eens wat opgelost, dus gehandeld wordt en niet weer in de zin van reparatie of onderzoek. Het probleem is duidelijk en daarbij ben ik klaar met de herhaaldelijke lange periodes van kwijt zijn van mijn telefoon omdat deze ter reparatie is, klaar met gegevens kwijt zijn omdat ik niet altijd een back up kon maken voor deze reparaties, klaar met het vastlopen waarna er een lege batterij is.

Ik hoor graag van u en wat uw oplossing is,

Vriendelijke groeten
J van Binsbergen

Overstap van Android op een ander systeem, overstap op een ander, vergelijkbaar toestel... als het de problemen maar oplost

J v Binsbergen
    Ondertussen blijft hij maar vastlopen en opnieuw opstarten. Gisteren 80% batterij, daarna nog maar 12%. Een factory reset is ook al meerdere malen uitgevoerd zowel door de winkel als in telefonisch contact met de winkel waarbij ik het zelf deed en wie weet ook tijdens een van de vier reparaties dus die optie vervalt ook. Ik hoop dat er zeer spoedig een oplossing geboden wordt dit werkt niet.

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?