Klacht Samsung Electronics: Samsung beweert vochtschade

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 102257
Gebruiker
RM
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Bij het opladen is de datakabel en de aansluiting gesmolten. Bij reparatie verzoek bij de verkoper werd er een witte type-ex achtige vloeistof geconstateerd op de printplaat. Nu claimt Samsung dat dit vochtschade is en dat ze daarom niet volgens de garantie willen repareren. Het toestel was bij de schade 9 maanden oud. Ik heb het toestel altijd normaal gebruikt en nooit in een vochtige omgeving gehad. Ik heb het vermoeden dat de type-ex achtige vloeistof wellicht door de oververhitting is ontstaan.
Samsung beschuldigd mij van "verkeerd gebruik, verwaarlozing en vervalsing of onjuiste afstellingen" zonder hier bewijs voor aan te brengen.
Samsung reageert niet meer op mijn email en zijn slecht te bereiken. Alleen via een betaald nummer of een omslachtig langdurig invul formulier via hun website, waar je dan alleen maar hetzelfde standaard bericht terug krijgt.
Momenteel heb ik mijn telefoon (na 1,5 maand) nog steeds niet terug omdat ik weiger €40 onderzoekskosten te betalen.

De oplossing

Ik wil dat Samsung het apparaat kosteloos repareert.

Ik ga in ieder geval niet betalen om mijn eigendom terug te krijgen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    RM
    Datum
    Samsung reageert niet eens op de klacht.
    Uiteindelijk heeft de verkoper aangeboden om het toestel om te ruilen voor een demonstratie exemplaar. Niet vanwege de schade, maar omdat ze zelf veel te lang hebben gedaan over de klachafhandeling. Heb nu tenminsteweer een goedwerkend toestel. Maar de klantenservice van Samsung bestaat dus kennelijk niet.
    Zeer teleurgesteld in Samsung!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
RM
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen