Opgelost door Samsung Electronics: Samsung Galaxy S3 valt uit na flikkerend beelscherm

pieterv

Ik heb mijn Samsung Galaxy S3 sinds vorig jaar. En sinds een aantal weken heb ik problemen met de accu (ten minste, ik denk dat dat het probleem is). Hij loopt vrij snel leeg (ook bij geen gebruik). Als mijn batterij tussen de 55 en 45% ontlading komt dan begint het beeldscherm te flikkeren en als ik niet heel snel het beeldscherm uitzet en de lader aansluit dan loopt het apparaat vast. Bij poging opnieuw op te starten blijkt de accu leeg (~5%). Het lijkt me erg vreemd dat ik alleen gebruik kan maken van de eerste 45% van de batterij.

Bovenstaande zal vast niet onbekend voorkomen, aangezien ik eerder op deze website dezelfde klacht ben tegengekomen (deze is opgelost). Hopelijk kan mijn klacht ook opgelost worden.

Ik wil graag gewoon gebruik blijven maken van mijn telefoon zonder de uitval. Bijvoorbeeld door een nieuwe batterij te ontvangen. Verwacht niet dat de telefoon al na een jaar afgeschreven hoeft te worden.

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Veerman,Wij betreuren wat u ervaart met uw smartphone.
    Om uit te sluiten wat het euvel is, adviseren wij u om uw toestel in de veilige modus op te starten om te achterhalen of dit word veroorzaakt door de standaard geïnstalleerde applicaties of door applicaties welke u hebt gedownload.• Toestel opstarten in (Veilige Modus). Opnieuw opstarten en het volume knop naar beneden ingedrukt houden terwijl je toestel opstart.
    Als bovenstaande nog niet tot een positief resultaat heeft geleid dan adviseren wij u om de volgende stap uit te voeren.
    • Resetten van je smartphone.
    Instellingen > Back-up maken en terugzetten > Standaard gegevens herstellen > Apparaat resetten.
    Voordat u een reset uitvoert is het handig om via KIES een Back-up te maken van uw data zodat u deze na de reset weer terug kunt plaatsen.
    Mocht na de reset het euvel nog steeds niet verholpen zijn dan adviseren wij u om langs te gaan bij een van onze Mobile Service Punten, welke u via onderstaande link terug kunt vinden bij u in de buurt. Zij beschikken over het vakmanschap om uw smartphone op een aantal punten na te kijken en indien nodig op te sturen ter reparatie.
    Wij hopen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    pieterv
    De klachten zijn helaas niet verholpen na de aangedragen oplossingsmogelijkheden. Nog steeds "crashed" de telefoon bij 45% batterij, nadat het beeldscherm is gaan flikkeren. Ik heb zeer sterk het gevoel dat deze klacht hetzelfde is als deze: https://www.klachtenkompas.nl/samsung-electronics-benelux/batterij-loopt-snel-leeg-en-scherm-flikkert-en-valt-uit-tussen-45-55. Ook in mijn geval is de batterij aan de bovenkant boller dan de onderkant.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Veerman,Jammer dat het euvel met bovenstaand advies niet is verholpen.
    Wij adviseren u om contact op te nemen met onze helpdesk, welke bereikbaar is via 0900-SAMSUNG (0900-7267864) voor een spoedige afhandeling.
    Onze collega’s van de helpdesk kunnen u de ondersteuning bieden die u op dit moment nodig hebt.Imran
    pieterv
    Contact opgenomen met de helpdesk (10 cent p.m.) om vervolgens doorverwezen te worden naar een winkel. Ik had er helaas wel meer van verwacht.
    Geachte heer Veerman,
    Bent u al langs geweest bij een Service Punt bij u in de buurt om uw toestel na te laten kijken?.
    Indien u dit nog niet hebt gedaan, adviseren wij u om via de bovenstaande link een Service Punt bij u in de buurt te vinden waar u terecht kunt met uw toestel. Uw toestel kan dan op een aantal punten nagekeken worden, waaronder de software als batterij.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    pieterv
    In de winkel ben ik zeer goed geholpen. Heb direct een nieuwe batterij gekregen, aangezien hier het probleem bleek te zijn. Het enige jammere is dat ik hiervoor per se naar de winkel toe moest, terwijl op afstand dezelfde conclusie getrokken had kunnen worden. Desalniettemin blij dat het probleem hiermee verholpen is.

pieterv

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?