Klacht Samsung Electronics: Samsung geen service

Klachtnummer
# 387134
Gebruiker
Helderman
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Donderdag 22 augustus gijng mijn Samsung tv na 2 jaar en 3 maanden in de fout. Ik heb contact opgenomen met Samsung service, waarbij de keuze was of met messenger of telefonisch. Omdat ik via Messenger weinig vertrouwen had in een vlotte afhandeling heb ik gebeld. De vriendelijke persoon begreep mij volkomen, maar had geen authoriteit om een monteur in te schakelen. Ik moest een foto van de tv via Messenger sturen. Daarna begon de elende. Messenger (donderdag 18:52)heeft een chatbot, welke (natuurlijk) mijn klacht niet begreep en een medewerker zou het gesprek zo snel mogelijk overnemen. Dat werd vrijdag 03:27! Omdat ik de hond uit ging laten heb ik gevraagd mij te bellen, maar helaas de medewerker kan mij niet bellen, dus werd de chat gestopt. Vrijdag 09:51 neemt een andere medewerker de chat over. Hier bleek, dat het om een tv gaat voor de Duitse markt, dus geen verdere garantie dan de 2 jaar. Maar dat is voor een reparatie niet relevant. Ik zou een offete ontvangen voor de reparatie. Daarvoor kreeg ik via een SMS een link om alle gegevens inclusief een video van het tv beeld te sturen. Hierna weer een doodse stilte. De chat stond nog open, dus (inmiddels dinsdag) een telefoonnummer gevraagd en gekregen, dat ik zou kunnen bellen. In het gesprek met de medewerker weer alles uitgelegd. Excuses, maar er zou gezorgd worden dat ik teruggebeld zou worden door de service dienst. Weer volledige stilte. Donderdag (het is inmiddels een week later) zelf weer gebeld. Ooh heeft u geen mail ontvangen? Nee ik zou teruggebeld worden en heb gaan mail ontvangen. Ooh excuses, we nemen nog contact op met de service dienst (wachten, wachten) bent u er nog. Ja. De reparatie gaat €1200 kosten, want het beeldscherm is defect. Beeldscherm defect? Maar een beeldscherm is statisch en geeft enkel een verstoord bewegend beeld, als het scherm verstoord aangestuurd wordt door de achterliggende electronica, waar dus de fout moet zitten. Te technisch allemaal, dus ik zou een SMS krijgen. Nu het is weer donderdag weer doodse stilte. Geen telefoon, geen email en geen SMS. NB dit relaas is een sterk verkorte versie van de gang van zaken.

De oplossing

Daadwerkelijke storing van mijn TV onderzoeken en de TV voor redelijke kosten repareren

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen