Klacht Samsung Electronics: Samsung komt garantieverplichtingen niet na van notebook NP305U1A-A03NLA

Klachtnummer
# 43642
Gebruiker
m.a.schuit@planet.nl
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Het laadapparaat van de notebook (steker welke aan het snoer zit welke in de notebook gaat, is defect. Dit apparaat wordt gebruikt door mijn dochter welke momenteel op de Galapagos eilanden verblijft. Ze kan de laptop nu niet gebruiken. Dit op 14-11-2013 gemeld. Na gegevens verstrekt te hebben zou dit in orde komen. Herinneringen gestuurd op (19-11), (10-12,) (12-12) en (16-12-2013). Samsung geeft nu aan dat de accessoires van mijn notebook maar 6 maanden garantie hebben. Op de link staat duidelijk dat 12 maanden garantie op accessoires op notobooks wordt verstrekt.
Wat is er aan de hand bij Samsung? koopdatum notebook .
Mijn dochter is hierdoor erg benadeeld want ze zit op zo´n grote afstand zonder computer.

De oplossing

Met spoed een nieuwe laadapparaat sturen naar ons.
Wij zorgen dat dit z.s.m. naar de Galapagos silanden gaat

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

6 reacties

  1. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer Schuit,Wij betreuren dat de steker van uw laptop defect is geraakt.
    Inmiddels hebben wij uw verzoek voor een nieuwe steker in behandeling en hebben wij het betreffende onderdeel in bestelling. Omdat wij het onderdeel niet op voorraad hebben kan dit wat langer duren dan verwacht en vragen wij u vriendelijk om wat geduld hiervoor te hebben.
    Zodra het onderdeel binnen is zullen wij u deze per post aanbieden.
    Alvast bedankt voor het begrip en het geduld.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
  2. Auteur
    m.a.schuit@planet.nl
    Datum
    Geachte mevrouw, mijnheer.
    Er zit een aangegoten steker aan het snoer van het laadapparaat.
    Vervangen van deze aangegoten steker is niet mogelijk. Het complete laadapparaat dient vervangen te worden. Dat is toch niet zo duur? Gaarne z.s.m. leveren! Mvrgr Martin Schuit
  3. Auteur
    m.a.schuit@planet.nl
    Datum
    Geachte mevrouw/mijnheer.
    Ik heb op uw onderdelen website het betreffende laadapparaat opgezocht. Gaarne z.s.m. leveren.
    Onderdeel : BA44-00279A
    Origineel Samsung oplader of adapter
    Leverbaar
    Prijs: €60,34
    Vertrouwende u hiermee van dienst te zijn geweest.
    mvrgr Martin Schuit
  4. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer Schuit,
    Wij vinden het jammer u mee te moeten delen dat uw aanvraag voor een nieuwe oplader is geweigerd. Doordat wij eerst de klacht dienen vast te stellen, willen we u vragen eerst het toestel te laten nakijken bij ons service centre. Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijk groeten,
    Jaime
    Samsung Webcare
  5. Auteur
    m.a.schuit@planet.nl
    Datum
    Dit vindt ik een bijzonder klantonvriendelijke reactie. Vanaf het begin heb aangegeven bevindt mijn dochter met haar laptop in Ecuador is. Ik heb meerdere malen aangegeven dat ze haar laptop dus niet kan aanbieden bij het Samsung servicecentrum. Toch wijst u uiteindelijk de aanvraag van een laadapparaat 2 x af om bovengenoemde reden. Is er bij Samsung niemand die dit kan begrijpen en oplossen? Dit nu aangemeld bij de Consumentenbond/stekeligheden voor publicatie. Toch nog oplossing Samsung???
  6. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer Schuit,
    Wij hebben begrip voor de situatie waarin uw dochter zich op dit moment bevind.
    Omdat dit een fabrieksgarantie gerelateerde kwestie is zal er eerst door onze reparatiecentrum waargenomen moeten worden of het door u omschreven defect aanwezig is. Wij kunnen echter geen oplossing aanbieden zonder eerst een diagnose te hebben gesteld op het apparaat.
    Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
    Wij zien de laptop graag tegemoet om een diagnose uit te sluiten.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen