Klacht Samsung Electronics: Samsung komt garantieverplichtingen niet na

Paul Mekking

Ik een probleem met mijn Samsung Note4. In augustus 2016 ben ik mijn telefoon totaal 5 weken kwijt geweest omdat deze drie (!) keer opgestuurd moest worden ter reparatie. Twee keer kwam de telefoon terug met dezelfde kwaal.
Half april deed zich weer hetzelfde probleem voor: de telefoon schakelt zich 8 a 10 keer per dag vanzelf uit en gaat dan weer opstarten. Gebeld met Samsung. De telefoon was net 2 weken uit de garantie, maar omdat ik hem in 2016 ook al 5 weken niet heb kunnen gebruiken werd mij door Samsung per mail bevestigd dat de reparatie onder garantie valt. Uiteindelijk kwam het toestel na 4 (!) weken terug. Volgende dag was het weer vijf keer raak; toestel startte steeds opnieuw op, probleem dus niet opgelost. Weer een half uur met Samsung gebeld: de helpdeskmedewerker kon niet anders bedenken dan hem weer op te sturen. Ik zei daar geen vertrouwen meer in te hebben. Hij beloofde mij dat als het toestel nu weer niet goed gerepareerd terug zou komen er naar andere oplossingen gekeken zal worden. Onder die voorwaarde heb ik het toestel nogmaals opgestuurd. Weer regelen dat er iemand een dagdeel thuis was om het toestel te ontvangen; weer een avond alles installeren en de wachtwoorden invoeren. De dag daarna was het weer raak: 5 keer spontaan opgestart. ’s Avonds maar weer de helpdesk gebeld. Daar werd me verteld dat het toestel niet meer onder de Samsung-garantie valt (klopt niet want Samsung heeft mij per mail bevestigd dat het toestel wel onder de garantie valt!). Of ik maar met Dynafix contact op wilde nemen om te kijken wat zij me zouden kunnen bieden. Ook daar weer gevraagd of ik een klacht in kon dienen. Werd verwezen naar de dealerlijn (088-9090190). De dealerlijn gebeld. Ik was geen dealer, dus waarom ik de dealerlijn belde? Omdat mij dat gisteren werd geadviseerd door Samsung! Gevraagd waar ik mijn recht kan halen. Advies was om te bellen naar 088-9090100 en te vragen naar de afdeling VOC. Daar werd mij verteld dat de afdeling VOC (Voice of Customers!) klanten niet telefonisch te woord staat. Of ik maar een mail wil sturen. Ik wil nu een passende oplossing die recht doet aan de toezegging van Samsung dat het toestel onder de garantie valt. Ik laat me niet meer van het kastje naar de muur sturen. De kans om het toestel te repareren heb ik nu 5 keer geboden. Ik ga het toestel niet nog een keer ter reparatie aanbieden. De enige passende oplossing is dat Samsung mij een nieuw werkend toestel opstuurt.

Een nieuw en werkend toestel

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?