Klacht Samsung Electronics: Samsung S3 wil niet updaten.

Beste,

Sinds een dag of twee geeft mijn Samsung S3 aan dat er een update beschikbaar is. Ik heb de firmware inmiddels een keer of 6 gedownload, maar bij het updaten geeft de telefoon aan dat dit niet kan en dat ik het handmatig via KIES moet proberen of naar een Samsung service provider.

Helaas werkt KIES al vanaf aanschaf van de telefoon niet goed; hij herkent mijn telefoon namelijk niet. Ik kan mijn telefoon dus niet updaten. Een ander 'nieuw' probleem is dat mijn telefoon steeds aangeeft dat mijn sd kaart is losgekoppeld. Dit is niet het geval.

Mvg

Ik wil graag mijn telefoon kunnen updaten en gebruiken, dus ik zoek een oplossing om dit te doen.

Geachte mevrouw Honius,
    Wij betreuren het dat u niet de mogelijkheid heeft om uw toestel een software upgrade te geven wanneer deze word aangeboden.
    Wij adviseren u om de geheugenkaart uit uw toestel te halen en vervolgens te proberen om de update uit te voeren.
    Mocht het nog niet lukken om de update uit te voeren, adviseren wij u om KIES volledig te verwijderen van uw computer en de software welke u via onderstaande link terug kunt vinden opnieuw te installeren en het nogmaals te proberen.
    Indien hiermee het nog niet gelukt is, dan horen wij dit graag van u.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    Nini80
    Beste Imran,Ik heb KIES opnieuw geïnstalleerd en de update via pc . Het is wel gelukt, maar niet helemaal naar tevredenheid. De update duurde 3 uur, terwijl dit normaal veel sneller gaat. (Ik heb een supersnelle internet verbinding, dus daar kan het niet aan liggen) Ook blijft de telefoon aangeven dat er een update beschikbaar is, maar als ik in het menu naar software updates zoek geeft hij wel aan dat de laatste update is geïnstalleerd.
    Geachte mevrouw Honius,
    Kunt u aangeven wat er gebeurt als u op het “Software Update” icoon klikt linksboven in het scherm?.Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    Nini80
    Beste Imran,hij bleef steeds aangeven dat er nieuwe updates waren. Bij het aanklikken van het update icoon ging hij de firmware downloaden. Pas na downloaden gaf de telefoon aan dat de meest recente software al was geïnstalleerd. Inmiddels is het overigens opgehouden. Ik merk wel dat de S3 steeds meer kuren krijgt. Ik weet niet of het 'ouderdom' of de update is... maar het is jammer, il was namelijk heel lang tevreden.
    Geachte mevrouw Honius,
    Kunt u ons aangeven wat voor kuren het toestel vertoont?
    Jaime
    Samsung Webcare

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?