Klacht Samsung Electronics: Samsung Watch waterdicht tot 50m: onzin!

Klachtnummer
# 546379
Gebruiker
@the Hub
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Met de Galaxy Watch (2 jaar en twee maanden oud en desstijds gekocht voor € 250) in zee gezwommen en sindsdien werkt het horloge niet meer. Dit terwijl volgens de specificaties de Galaxy Watch Active waterdicht is tot 50 meter volgens ISO 22810:2010.
De horloge was vrij van beschadigingen en daarom wou Samsung hem onderzoeken. Wat blijkt reparatiekosten € 261,32 (want valt buiten de garantie). Zowat alle binnenonderdelen moesten vervangen worden en dit terwijl een nieuwe momenteel voor € 135 te koop is.
Op basis van art. 7.21 BW gratis herstel of vervanging bedongen, echter Samsung geeft niet thuis: “valt niet onder de garantie voorwaarden”, zonder opgave van redenen. Op de website van Samsung: “Bij garantie wordt er een duidelijk onderscheid gemaakt tussen gebruikersschade en een fabricagefout. Bij gebruikersschade is het Samsung product stuk gegaan vanwege eigen schuld. In dit geval zijn de reparatiekosten voor de klant. In het geval van een fabricagefout worden de kosten door Samsung betaald”
Weet 100% zeker dat de horloge is gaan lekken, ondanks de specificaties.
Samsung maakt geen fabricagefouten…….

De oplossing

Als het product niet eigenschappen bezit die ik ervan mag verwachten en een gebrek heeft dat mij niet te verwijten valt, heb ik op grond van art. &:21 BW recht op herstel of vervanging van het product.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen