Klacht Samsung Electronics: Samsung WF70F5E3P4W verbruikt te veel stroom

Hallo,
Mijn Samsung WF70F5E3P4W mag volgens het boekje tijdens een 60 graden was ongeveer 0.68 kwh gebruiken. Maar volgens mijn energie meter kost het 1.8 kwh. Dat is ongeveer 3 keer zoveel.
Als je 20 liter water 50 graden wilt verwarmen kost dat tenminste 1 kwh.
Hoe kunnen jullie daar onder gaan als de wasmachine nog moet draaien?

IK wil graag een machine die een was kan draaien op 60 graden die 1kwh gebruikt.
En anders wil ik mn geld terug.

Geachte heer Koops,
    Wij hebben uw klacht in behandeling en gaan dit voor u uitzoeken.
    Hiervoor verzoeken wij u vriendelijk om wat geduld hiervoor te hebben.
    Alvast bedankt.
    Ik hoop dat ik u hiermee voorlopig voldoende heb geïnformeerd.
    Geachte heer Koops,
    Wij hebben uw klacht nader besproken, over het verbruik van uw wasmachine bij bepaalde tempraturen.
    U heeft inmiddels alle informatie omtrent uw wasmachine via een e-mail ontvangen, waaronder de energielabel met bijbehorende informatie hoe dit is opgebouwd. Tevens bent u doorverwezen naar de handleiding welke u heeft ontvangen bij de wasmachine waarin word aangegeven dat het energieverbruik gebaseerd is op 220 standaard wasbeurten voor Katoen bij 60 en 40 graden, dan wel met een volle en gedeeltelijke lading. Hierbij word ook vermeld dat het werkelijke energieverbruik afhankelijk is van de wijze waarop u het apparaat gebruikt.
    Indien u ervan bent overtuigd dat er een technisch defect aan de orde is, kunnen wij enkel een reparatie aanbevelen. Houd hierbij rekening dat als onze monteur ter plaatste op het moment geen technisch defect constateert, er voorrijkosten in rekening gebracht worden.
    Indien u liever een andere oplossing wenst, adviseren wij u om contact op te nemen met uw verkoper.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
    Goedenavond,
    Ik ben er van overtuigd dat het defect niet technisch van aard is. Het defect ligt bij het energielabel en het boekje.
    Graag zou ik van jullie vernemen onder welke omstandigheden ik de machine moet gebruiken om die 0,68 kwh te halen. Of zelfs met 1kwh ben ik al blij.
    Ik heb er geen belang bij om de monteur voor niks te laten komen want de rekening is voor mij. U mag van mij de monteur langs sturen maar ik wil graag zwart op wit de verbruikswaarden zien.
    groeten
    dhr Koops
    koops
    Ik heb de machine gedraaid zonder belading op 60 graden. Dan pompt ie er 10 liter water in en dan is het verbruik al 0.9 kwh Kunnen jullie mij alstublieft uitleggen hoe je 20 liter water met 40 graden verwarmt, voor 0.68 kwh? Dus water verwarmen van 20 naar 60 graden. Natuurkundig gezien is het onmogelijk om dat met elektriciteit te doen.
    koops
    Volgens het label is het jaarlijks verbruik 122kwh gebaseerd op 220 wasbeurten. Omgerekend kom ik uit op 1282.75 kg wasgoed. 122kwh/1282.75 = 0.9 kwh/kg
    of nog gunstiger voor jullie 1026 kg wasgoed
    (146.6 x 3,5 kilo=513 en 73.3 x7 kilo=513 is dat 1026 kilo )
    122kwh/1026 = 0.12 kwh/kg
    Dat meeste wasmachines getest door de consumentenbond halen dat niet. En dan wassen ze ook nog op een lagere temperatuur dan waar jullie label op gebaseerd is.
    Vriendelijke groeten
    Dhr Koops
    Geachte heer Koops,
    Wij zoeken dit graag verder voor u uit.
    Vriendelijk verzoeken wij u om hier wat geduld voor te hebben.
    Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
    koops
    Ok, ik zie uit naar jullie reactie/ c.q verklaring.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Koops,Wij zijn momenteel nog bezig om het een en ander voor u uit te zoeken.
    Zodra wij meer informatie hebben, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
    koops
    De termijn van de klacht verloopt, hebben jullie al een oplossing?
    Of kan ik de winkelier bellen dat ze de machine kunnen komen omruilen?
    Maar dan moet eerst het monteur verhaal afgedraaid worden of niet?
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Koops,Wij bedanken u voor uw geduld. Wij moeten u helaas melden dat wij uw verzoek niet kunnen honoreren, de specificaties van dit toestel zijn opgesteld aan de hand van de beschrijving van het energielabel. De metingen zijn gedaan onder de ultieme omstandigheden, zoals wij hierboven al hebben omschreven, werkt het toestel conform aan de specificaties. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben.Met vriendelijke groet,
    Jaime
    Samsung Webcare
    Ow

koops

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?