Klacht Samsung Electronics: Slechte kwaliteit, nog slechtere service

John

Wij hebben 2 jaar en 7 maanden geleden een Amerikaanse koelkast van Samsung aangeschaft. Sinds 1 week maakt deze een enorm lawaai (24/7) en werkt de vriezer niet meer en de koeling slechts beperkt. Na wat 'googlen' ben ik erachter gekomen dat het door ons ervaren probleem (waarschijnlijk bevroren compressor) door heel veel klanten wordt ervaren. Deze productie fout is bekend bij Samsung. Er wordt o.a. "geadviseerd" om de koelkast 4-5 dagen uit te zetten met de deuren open zodat het ijs wat zich rondom de compressors vormt kan ontdooien. Dus beste klant met gezin zorg maar dat je de 609 liter inhoud voor 5 dagen elders onderbrengt. Misschien zijn we te verwend maar 5 dagen zonder koel/vriescombinatie in de hoop dat dit soelaas biedt (zekerheid wordt niet geboden) is wat mij betreft geen oplossing voor een probleem met - en ik herhaal - een koelkast van 2 jaar en 7 maanden oud.

Inmiddels ben ik een week bezig om een fatsoenlijke oplossing van Samsung aangeboden te krijgen. Je zou verwachten dat dit snel wordt opgelost. Echter na meerdere telefoontje met een call centre wat niet ter zake kundig is ben ik doorverwezen naar een WhatsApp contact welke een digitale assistent blijkt te zijn die continue een script afspeelt maar een afspraak met een monteur is nog steeds niet gemaakt. Ik heb alle informatie inmiddels al meerdere keren ingestuurd incl. beelden met geluid waarin overduidelijk wordt hoeveel overlast (lawaai) wij ervaren, die is echt enorm.

Ook de leverancier Mediamarkt biedt geen enkele oplossing. Ik - maar met mij reeds vele anderen - heb mijn klacht inmiddels op meerdere fora kenbaar gemaakt om potentiele klanten te waarschuwen. Het lijkt erop dat dit Samsung niet interesseert.

Ook heb ik geprobeerd deze klacht kenbaar te maken op de site van Samsung zelf. Echter Samsung plaatst deze review niet omdat dit: "schade kan toebrengen aan het bedrijf" (letterlijke reactie) dus m.a.w. positieve reviews zijn welkom maar reviews waar realistische klachten kenbaar worden gemaakt (lijkt mij dat Samsung hiervan kan leren) worden niet geaccepteerd.

Voorlopig zitten wij dus in een oorverdovend lawaai en zullen wij moeten besluiten om een andere (gezien de manier van "service" verlenen uiteraard nooit geen Samsung meer!) koel/vriescombinatie te kopen en de Samsung van 2 jaar en 7 maanden en daarmee €1299,- af te schrijven.

Vanuit mijn positie ben ik in de gelegenheid om potentiele klanten te waarschuwen, dit zal ik dan ook doen.

Een faire compensatie of binnen 48 uur een uitgevoerde reparatie die 100% zekerheid biedt. Een vervangend product is ook acceptabel

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?