Klacht Samsung Electronics: Slechte kwaliteit Samsung wasmachine

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 51335
Gebruiker
Honing
Datum
4 reacties

Details

De klacht

3 jaar na aankoop is de binnentrommel van mijn wasmachine kapot gegaan. De reparatie betekent nagenoeg de volledige renovatie van de wasmachine. De kosten bedragen eur 420,-, zodat je beter een nieuwe kunt kopen! De garantieboekjes en alle andere papieren zijn aanwezig, echter de aankoopbon is zoekgeraakt. De levering is contant bij plaatsing betaald, dus kan ik geen betaalbewijs tonen. Samsung is alleen vanwege het feit dat ik geen bon heb niet bereid om de machine tegen verlaagde kosten te repareren. Bij de klantenservice word ik afgescheept met stuurt u maar een e-mail met uw klacht, maar terloops wordt er bij gezegd, dat het antwoord wat zal worden gegeven al bekend is. Waarvoor is er dan een klachtenafhandeling? De kwaliteit en service van Samsung is zeer slecht! Nooit aan beginnen.

De oplossing

Laten repareren tegen het gereduceerde tarief, dat gezien de leeftijd van de machine nog een aanzienlijk bedrag is. Samsung kost het verder niets (onderdelen produceren ze tenslotte zelf). Nu hebben ze er alleen een hele boze klant bij die nooit meer Samsung zal kopen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Honing,
    Wij betreuren dat uw wasmachine defect is en u niet tevreden bent met de oplossing die wij u bieden.
    Echter kunnen wij u alleen het gereduceerde tarief aanbieden indien u een koopovereenkomst kunt overleggen. Hiermee kunt u tenslotte aantonen wat het aankoopbedrag is geweest zodat wij voor u kunnen berekenen wat er eventueel in rekening gebracht kan worden voor een reparatie. Dit is alleen van toepassing indien u op verzoek van ons een factuur met het aankoopbedrag en het aanschafdatum kunt overleggen.
    Om u toch verder van dienst te kunnen zijn, adviseren wij u contact op te nemen met uw verkoper om u alsnog te voorzien van een factuur welke u bij de betaling van uw wasmachine niet heeft ontvangen.
    Zodoende hopen wij dat wij u hierin verder kunnen helpen.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
    Met vriendelijk groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
  2. Auteur
    Honing
    Datum
    Zoals ik al telefonisch aan de heer Vd Berg heb aangegeven, ben ik tot mijn spijt de aankoopbon kwijt. Ook via de leverancier is er geen kopie te krijgen aangezien ik de machine bij aflevering contant hebt betaald. Wat ik in deze erg flauw vind, is dat u in uw systemen kunt zien wanneer de machine geproduceerd is, namelijk feb. 2010. De machine is dus maximaal 4 jaar oud. Ondanks dit wilt u niet meewerken aan een in tijd gerelateerde bijdrage in de reparatie nl €167,-.
  3. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Honing,Wij bevestigen u nogmaals dat wij ook buiten de garantieperiode van twee jaar graag
    uw wasmachine willen herstellen.
    Buiten de periode van fabrieksgarantie vindt een reparatie echter enkel plaats tegen betaling. Samsung
    komt tegemoetkomende aan de Wet Consumentenkoop, in de vorm van een regeling
    waarbij maximale reparatiekosten worden uitgerekend die aan u als consument
    kunnen worden berekend. Dit bedrag is volledig gebaseerd op de leeftijd van het
    apparaat en op het oorspronkelijke aankoopbedrag. Indien een reparatie boven
    dit bedrag uitkomt, komt de rest van de reparatiekosten Samsung toe. Om hier
    aanspraak op te maken, dient u echter in het bezit te zijn van de oorspronkelijke
    aankoopbon van het apparaat zodat wij dit bedrag kunnen uitrekenen.
    Zonder deze, kunnen wij u hierin enkel nog adviseren om contact op te nemen met uw verkoper. Mogelijk kan
    deze u hierin nog verder van dienst zijn. Met vriendelijke groet,
    Jaime
    Samsung Webcare
  4. Auteur
    Honing
    Datum
    Ik betreur de halsstarrige houding van Samsung ten aanzien van het overleggen van de aankoopbon. Meerder malen aangegeven dat deze er niet is. Men is niet bereid om een practische oplossing te zoeken. Op verzoeken om de informatie door te geven die aan het serienummer verbonden is, heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen. Wellicht was aan de hand daarvan mogelijk om aan een kopie van de aankoopbon te komen. Ik ben nu een zeer ontevreden klant, die nooit meer een Samsung product koopt!!

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Honing
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen