Klacht Samsung Electronics: Tv staat scheef op voet

Klachtnummer
# 44791
Gebruiker
Hovingh
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Onlangs smart tv gekocht in doos. Bij monteren van de voet bleek tv scheef te staan, handleiding volledig gevolgd. Indraaien van 4 schroefjes. Contact gehad met Samsung: men geeft aan dat wij waarschijnlijk verkeerd hebben gemonteerd en dus geen garantie. We hadden de voet er in de winkel moeten laten opzetten door monteur. Let wel, gaat om tv van 50 inch in de doos! Men kon ook monteur laten komen, kosten 100 euro! Samsung gaf aan dat we nog fotos konden sturen van scheve tv. Heb ik gedaan, na 10 dagen reactie dat de fotos niet aangaven dat het aan de voet lag. Terwijl dit duidelijk te zien is. Ben inmiddesl over de twee weken heen en kan tv niet meer ruilen. Vind de service van Samsung heel slecht en men zoekt niet naar een oplossing. Waar gaat het over: een voet bij een tv van meer dan 1000 euro koet goed zijn!

De oplossing

Wil graag dat Samsung nieuwe voet opstuurt, verder zijn excuses op zijn plaats.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

3 reacties

  1. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer Hovingh,
    Wij betreuren dat u niet tevreden bent over onze service, waarvoor onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor heeft ondervonden.
    Echter zijn wij mede door de foto’s die u ons heeft doen toekomen ervan overtuigd dat het monteren van de televisie op de voetsteun niet een garantie kwestie is, maar dit zelf de verantwoordelijkheid is van de consument.
    In onze garantievoorwaarden kunt u terug lezen waar onze fabrieksgarantie op gebaseerd is, welke u via onderstaande link kunt terug vinden.
    http://www.samsung.com/nl/support/warranty/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTY
    Om deze reden is het voor ons geen optie om hiervoor een monteur langs te sturen. Wij begrijpen dat u dit als vervelend ervaart en adviseren u daarom ook om hiervoor contact op te nemen met uw verkoper. Wellicht kan deze u hierin verder ondersteunen.
    Mocht u nog andere vragen en/of opmerkingen hebben over uw televisie dan horen wij dit graag van u.
    Wij vertrouwen op uw begrip voor ons standpunt.
    Nogmaals onze excuses voor het ongemak.
    Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
  2. Auteur
    Hovingh
    Datum
    Jammer dit antwoord. Ik heb de handleiding gevolgd bij het monteren van de voet, wat kan er mis gaan. Moet ik nu met de gehel tv terug naar de winkel? Omdat duidelijk is dat de voet scheef staat? Terwijl simpelste oplossing het sturen van een voet is. Stuur ik de oude terug. Verder zit mij dwars dat door laat reageren van Samsung ik de tv niet meer terug kan brengen! Kortom, waar is de service van samsung?
  3. Auteur
    Samsung Electronics Benelux
    Datum
    Geachte heer Hovingh,
    Wij begrijpen dat het voor u lastig is om de televisie te verplaatsen.
    Zoals eerder is aangegeven kunnen wij u niet voorzien van een nieuwe voet, gezien dit geen garantie gerelateerd kwestie is.
    Wellicht kan uw dealer u hierin een andere oplossing in bieden. Hiervoor adviseren wij u om contact op te nemen met uw verkoper.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen