Klacht Samsung Electronics: Tweemaal hetzelfde defect binnen 2 jaar 9 maanden. Motorstoring 3E. Trommel draait niet wasmachine WF1124

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 172640
Gebruiker
Ed
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Aanschaf aug 2013
juli 2015: defect bij motor code 3E. Trommel draait niet (23 maanden na nieuw ingebruikname)
aug 2016 reparatie onder garantie
mei 2016 defect bij motor code 3E Trommel draait niet. (9 maanden na reparatie)

Aanbod Selectro servicedienst van Samsung:
"Coulance" regeling:
Reparatiekosten eur 150 ivm voorrijdkosten en arbeidsloon.
Motoronderdelen gratis vervangen.

n.b. normaal gebruik van wasmachine. Gezin 2 personen. 3 wassen per week. totaal ca 400 wassen tot tweede defect.

De oplossing

Kosteloos herstel.
Wasmachine is ondeugdelijk. voldoet niet aan de redelijk te verwachten gebruiksduur.
Na vervanging van motor in aug 2015 mag opnieuw een redelijke levensduur worden verwacht. Dat is niet het geval. 9 maanden na vervanging opnieuw defect.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Samsung Electronics hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

1 reactie

  1. Auteur
    Ed
    Datum
    Het onderdeel; de electronische aansturing van de motor, is onder coulance voor eur 180 vervangen door Samsung. Dit is volgens Samsung een korting van eur 60.
    Tweemaal hetzelfde onderdeel defect, in een periode van nog geen drie jaar mag niet voorkomen. Coulanceregeling stelt niets voor.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ed
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen