Opgelost door Samsung Electronics: uitleveren prenium lukt niet van wege disfunctioneren van de website

Peter Veltheer

Aanschaf op 6 juni jl. een gsm Samsung Galaxy S II bij KPN. Samsung biedt als premium een micro SD 16 GB en KPN een oranje horloge. KPN noemt de actie in haar reclamefolder.
Om de uitlevering te bewerkstelligen dient er eerst een account te worden aangemaakt op website Samsung.com. Na het aanmaken van de account weigert de website te reageren.

Proberen via 3 laptops geven eveneens een negatief resultaat. Een live chat met Samsung levert uiteindelijk als uitkomst; "probeert u het eind van de week (30/06) nog eens." Wederom geen succesvolle actie.

KPN verschuilt zich achter de afspraken met Samsung en zegt niets te kunnen betekenen behalve een klacht, op mijn naam, indienen bij Samsung.
De kosten gaan in dit geval zeker niet voor debaat uit. Het is min of meer een principe kwestie geworden. .

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Veltheer,Via welke site heeft u zich geprobeerd te registreren? Is dit gegaan via onderstaande link? Welke melding kreeg u tijdens het registreren? Wij horen graag bij welke stap het verkeerd gaat?http://www.samsung.com/nl/experience/promotion/mobile/g16GBSD/?pid=nl_promotion_home_banner15_g16GBSD_20111114Met vriendelijke groet,Sander
    www.samsungworld.nl
    Peter Veltheer
    Ik heb op verschillende computers geprobeerd om mij aan te melden voor de prenium. Ook met de verschillende mogelijkheden o.a. Mozilla Firefox. Ik heb een live chat gehad met Duryea van ca. 1,5 uur. De inhoud van deze chat heb ik gearchiveerd. Zij meldde mij dat ik alles correct had uitgevoerd. Okk zij kon met mijn gegevens in da hand de inschrijving voor de prenium niet bereiken. Zij adviseerde mij om het een week later nog eens te proberen. Dat heb ik gedaan weer met het negatieve resultaat.
    Samsung Electronics Benelux
    Beste heer Veltheer,Graag horen wij van u wat voor melding (of wat er gebeurt, indien er geen melding is) u krijgt bij de poging tot registratie.Met vriendelijke groeten,Alex
    De Samsung procedure:
    1. Tik promotions en zoek premium micro16 SD en klik daarop.
    2. Meld mij aan door eerst een account aan te maken en druk vervolgens op aanmelden.
    3. Accoord met mededeling dat gegevensverzneding geschiedt via een onbeveiligde omgeving.
    4. Er blijft een leeg scherm en ie er geen sprake meer van enige reactie.5. Op 3 computers hetzelfde gedaan en het cookie-niveau verlaagd.
    Samsung Electronics Benelux
    Beste heer Veltheer,Wat gebeurt er wanneer u naar www.samsungworld.nl gaat, hier inlogt en dan voor de promotie kiest? U kunt hier simpelweg inloggen via uw Samsung-account.Met vriendelijke groeten,Alex
    Peter Veltheer
    Ook via de door aangegeven site www.samsungworld.nl kom ik niet verder. Na de account te hebben geactiveerd krijg ik een popup scherm dat de gegevens worden verzonden via een onbeveiligde omgeving en na akkord te hebben gegeven krijg ik een blanco scherm en daar blijft het bij.Tijdens een bezoek aan de KPN-winkel werd mij duidelijk dat ook anderen mensen die een Galaxy SII hadden gekocht ook geen kans zagen om uw premium te bestellen. Het lijkt me dat u het probleem 'breder' moet trekken.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Veltheer,Even voor alle duidelijkheid. Is het u gelukt om een account aan te maken of niet? Kunt u zich inloggen via www.samsungworld.nl? Dit alles losstaand van de promotie?Deze klacht is bij ons niet bekend, heeft u al geprobeerd om van een andere browser gebruik te maken? Wij adviseren u het gebruik van Google Chrome aan. Met vriendelijke groet,Sander
    Peter Veltheer
    Proberen op 3 computers met Internet Explorer, Mozilla Firefox en Google Chrome allemaal met een verlaagde cookies-beveiliging het mocht niet baten. De Samsungsite blijft weigeren. Een live chat van 1,5 loste op niets op. en dat allemaal voor een premium dat Samsung een habbekrats kost t.w. de micro SD 16GB. Samsung webcare weet steeds weer nieuwe vragen en mogelijkheden aan te dragen. Ik hou er mee op, de bal ligt wat mij betreft bij Samsung.
    Samsung Electronics Benelux
    Beste heer Veltheer,Wij betreuren het feit dat u zich niet hebt kunnen registreren voor deze promotie, echter zijn wij niet op de hoogte van een storing aan onze website gedurende de actieperiode. Omdat u de registratie niet hebt uitgevoerd, hebt u niet voldaan aan de actievoorwaarden en kunnen wij niet ingaan op uw verzoek om de SD-kaart op te sturen.Met vriendelijke groeten,Alex
    Peter Veltheer
    Uw reactie slaat werkelijk alles. Ik heb een account aangemaakt. In een live chat met uw organisatie werd vastgesteld dat ik die account inderdaad had aangemaakt. Uw medewerker was echter ook niet in staat op uw website correct in te loggen en raadde mij het over een week nog eens te proberen. Steeds opnieuw proberen bracht geen oplossing. Zie de inhoud van de gevoerde correspondentie. De wijze waarop u meent een klant weg te zetten slaat werkelijk alles..
    Samsung Electronics Benelux
    Beste heer Veltheer,Wij hebben per e-mail contact met u opgenomen.Met vriendelijke groeten,Alex
    Peter Veltheer
    Ik heb op uw e-mail gereageerd. Het antwoord daarop zie ik nog tegemoet.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Veltheer,Wij hebben zojuist nogmaals per e-mail contact met u opgenomen.Met vriendelijke groet,Sander
    Peter Veltheer
    De vragen die Samsung aan mij heeft voorgelegd hebben tot op heden niet geleid tot een bevredigend antwoord. Steeds weer aan weet Samsung iets nieuws te verzinnen. Nu is het weer het niet kunnen overleggen van een afleverbon. Mijn overeenkomst met de provider voorziet daar niet in. In mijn laatste e-mail heb ik aangegeven HET VERDER OP TE GEVEN. Ik overweeg nog om aan de Consumentenbond een brief te sturen.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer Veltheer,De vragen die wij u hebben gesteld, zijn conform de voorwaarden. Indien u ons een factuur of leverbon van uw toestel kunt overleggen, kunnen wij uw aanvraag in behandeling nemen. Dit hebben wij u ook per e-mail uitgelegd.Met vriendelijke groet,Sander
    Peter Veltheer
    De afleverbon c.q. factuur heb ik Samsung doen toekomen. In een e-mail heeft Samsung klantenservice laten weten de levering van de micro SD 16 Gb in behandeling te nemen en deze SD-card binnen 6 weken aan mij toe te sturen. Reden voor mij om mijn klacht als afgehandeld te beschouwen

Peter Veltheer

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?