Opgelost door Samsung Electronics: Vastlopen samsung galaxy s2 plus

P. Sluik

Wat is er aan de hand met de samsung galaxy s2 plus? Mijn dochters hebben allebei een samsung galaxy s2 plus. Ook een collega van mij en een vriendin van mijn dochter hebben een galaxy s2 plus. (Samen 4 toestellen) Allemaal hebben ze hetzelfde probleem dat ze op onverwachtse momenten totaal vastlopen. opnieuw aanzetten is alleen mogelijk door de batterij eruit te halen. Terug naar fabrieksinstellingen verhelpt het probleem ook niet. 4 toestellen met allemaal hetzelfde probleem? Het probleem doet zich bij alle toestellen voor bij gebruik van de fotocamera of Twitter of Instagram of Whattsapp of Shazaam of snapchat. Per toestel is de uitval verschillend variërend van 1 keer per maand tot 3/4 keer in de week . 2 toestellen draaien op android 4.2.1 en 2 toestellen draaien op 4.2.2. 1 toestel is al 2 keer ter reparatie aangeboden zonder dat het is opgelost. Vandaar dat wij het toetel maar niet aanbieden ter reparatie! Toestellen zijn allemaal bij verschillende winkels gekocht!

Een toestel dat werkt zonder dat deze regelmatig uitvalt. Mijn dochters worden er helemaal gek van. Het liefst willen ze z.s.m. een toestel zonder deze problemen.

Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer/mevrouw Sluik,
    Wij betreuren wat er wordt ervaren met deze smartphones.
    Wij adviseren u en de overige gebruikers om het toestel in de “Veilige modus” op te starten.
    • Toestel opstarten in (Veilige Modus). Opnieuw opstarten en het volume knop naar beneden ingedrukt houden terwijl je toestel opstart.
    Dit is om uit te sluiten of de door u omschreven klacht afkomstig is van de standaard geïnstalleerde applicaties, of door applicaties die u zelf op uw smartphone hebt geïnstalleerd. Bij het opstarten in de veilige modus zijn alleen de standaard voor geïnstalleerde apps toegankelijk, tot uw toestel opnieuw word opgestart.
    Indien het euvel zich nog steeds voort doet, adviseren wij om met de toestel langs te gaan bij een van onze Mobile Service Punten, welke u via de onderstaande link terug kunt vinden bij u in de buurt.
    https://maps.google.nl/maps/ms?msid=207641788703218875004.0004da89f16a76bb1f3aa&msa=0&ll=52.032218,5.41626&spn=2.761114,7.13562Indien u nog andere vragen hebt, horen wij dit graag van u.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    P. Sluik
    Beste Imram,Dank voor je reactie. Van het opnieuw opstarten in de veilige modus worden mijn dochters en het vriendinnetje niet enthousiast. De huidige generatie pubers belt of SMs't niet meer waardoor het toestel dus tijdelijk 'onbruikbaar' wordt. Ik ga het ze in ieder geval voorstellen.
    Samsung Electronics Benelux
    Geachte heer/mevrouw Sluik,
    Wij begrijpen dat dit voor de jeugd niet de ideale manier is om gebruik te maken van hun smartphone. De veilige modus is echter om uit te sluiten of het door u omschreven euvel word veroorzaakt door de standaard software of door een extern partij (applicaties, die zelf geïnstalleerd zijn/worden).
    Zodoende weet u zelf ook welke actie ondernomen moet worden.
    Graag vernemen wij van u wat het resultaat hiervan is.
    Met vriendelijke groeten,
    Imran
    Samsung WebCare
    P. Sluik
    Helaas kunnen mijn dochters geen dag zonder telefoon en zijn ze niet bereid om de gevraagde actie te voldoen. Dan houdt het denk ik op. Zij vinden dat een telefoon moet doen waarvoor deze gemaakt is. Overigens het de vriendin heeft van de MediaMarkt het aanbod gekregen om een ander toestel uit te zoeken. Ze kiest niet meer voor de S2 plus.
    P. Sluik
    Snelle reactie. Helaas willen mijn dochters niet met de aangeboden oplossing aan de slag en dat kun je Samsung niet kwalijk nemen.

P. Sluik

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?