Klacht Samsung Electronics: Zilveren frame rondom het scherm verkleurt, Scherm wordt warm, toestel valt regelmatig uit.

Tribood_nl

Ik heb mijn toestel een jaar geleden gekocht bij Coolblue. Al na een maand begon de zijkant van mijn scherm te verkleuren. De zilveren coating ging er vanaf en bleef de witte plastic over (zichtbaar). Toen heb ik mijn toestel op laten sturen door Coolblue. Die hebben gezegd dat de reparatie niet vergoed zou worden en dat er dan kosten in rekening gebracht zullen worden voor de herstel van mijn klacht.
Hier ging ik niet mee akkoord en heb mijn toestel terug gevraagd. Daarna heb ik mijn toestel opgestuurd via Teleplan (reparateur van Samsung). Die heeft mijn toestel ge-update en weer terug verzonden. Ik heb Samsung toen gebeld om te vragen hoe dit komt, maar daar hadden ze geen antwoord op. Ik heb het daarbij laten liggen, maar na een maand of 2 kreeg ik het probleem dat mijn scherm uitviel, toestel werd warm, toestel viel ook helemaal uit, mijn speaker deed het niet en de zijkanten waren helemaal wit geworden(verkleurd). Nu is mijn toetel al 5x opgestuurd maar is nog steeds niet goed!

Ik wil heel simpel dat mijn toestel wordt gerepareerd op de door mij benoemde punten.

De zijkanten die verkleuren zijn moeten gerepareerd worden!
De scherm die steeds uitvalt, warm wordt en soms niet reageert moet vervangen worden
Mijn speaker moet vervangen worden want ik kan vaak niet bellen of op de luidspreker bellen.
Mijn toestel valt ook regelmatig uit en als ik hem ter reparatie opstuur wordt er alleen "gecleaned". Ik heb de bewijzen.

Geachte heer Esen,
    Wij betreuren wat u ervaart met uw toestel.
    Wij stellen het zeer op prijs als u in de “Privé opmerking” uw IMEI nummer zou willen vermelden zodat wij hiermee meer informatie omtrent uw reparatie kunnen opvragen bij onze reparatiecentrum. Het IMEI nummer kunt u opvragen in de bel app door de volgende toetsencombinatie in te voeren: * # 0 6 #.
    Wij zien uw IMEI nummer graag tegemoet.
    Dit is mijn IMEI nummer: 356845052258546
    Geachte heer Esen,
    Wij danken u voor de gevraagde informatie.
    Hiermee kunnen wij u klacht verder in behandeling nemen, en zodra wij meer weten over uw reparatie, zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
    Tot die tijd verzoeken wij u vriendelijk om wat geduld te hebben.
    Tribood_nl
    Beste Imran, Ik hoop dat je me begrijpt en meeleeft. Ik heb die geduld nu al meer dan 6 maanden onder controle. Een telefoon 5 keer opsturen en elke keer terug ontvangen zonder dat er iets gerepareerd of hersteld is? Daar heb ik bijna tot geen geduld meer over. Toch geef ik Samsung (jou) de tijd om dit op te lossen.Groeten,Serkan Esen
    Geachte heer Esen,
    Wij danken u voor het geduld wat u hiervoor hebt opgebracht.
    Wij hebben inmiddels meer informatie ontvangen omtrent uw reparatiegeschiedenis van onze reparatiecentrum. Hieruit is gebleken dat bij het laatste reparatieverzoek geen afwijking is geconstateerd tijdens een diagnose.
    Indien u hiervan niet bent overtuigd, adviseren wij u om uw toestel ter reparatie aan te bieden zodat deze nagekeken kan worden.
    Mocht u liever een andere oplossing wensen, dan adviseren wij u om hiervoor contact op te nemen met uw verkoper.
    Wij hopen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
    Tribood_nl
    Beste Imran,Wat je doet is heel makkelijk het probleem neerleggen bij de verkoper! Waar ik mijn toestel heb gekocht is toch niet zo belangrijk? Hij is van Samsung, punt! Hetzelfde probleem met verkleurende zijkanten is door een andere persoon, die ook een Samsung S4 heeft gekocht bij typhone, aangemeld bij jullie omdat jullie deze niet wilden repareren. Na aanmelden bij klachtenkompas is de klacht heel netjes afgehandeld en opgelost.
    Tribood_nl
    Wat ik van jullie wil is dat jullie mij zekerheid geven dat er wordt gekeken naar de door mij benoemde punten. Bij de voorgaande reparaties is er alleen maar "gecleaned" "software update uitgevoerd" terwijl mijn probleem ergens anders ligt.
    Als ik hem nu weer opstuur ben ik niet zeker of ze op de door mij genoemde punten de reparatie zullen uitvoeren.
    Tribood_nl
    En voor de duidelijkheid. Bij de laatste reparatieverzoek is mijn enveloppe waarin ik mijn toestel en reparatie aanmelding in had zitten niet eens opengemaakt! Dus kan je nagaan wat voor een reparateur jullie rijk maken met alleen software updaten.
    En je reactie met "geen afwijking is geconstateerd tijdens een diagnose" is me al bekend. Kom met iets nieuws. Dit lijkt meer op kopieer en plak werk vanuit je notitie systeem. Misschien heb je zelfs helemaal geen contact opgenomen met de reparateur
    Geachte heer Esen,
    De reden waarom wij u naar uw verkoper doorverwijzen is, omdat u daar een koopovereenkomst mee bent aangegaan. Wij bieden 2 jaar fabrieksgarantie op onze smartphones, dat gedekt word op fabricagefouten welke niet veroorzaakt word door de consument. Indien zich er een defect voortdoet, hebt u de mogelijkheid uw toestel ter reparatie aan te bieden zodat er een diagnose gesteld kan worden om te achterhalen waar het euvel zicht bevind en om deze te herstellen.
    Naar aanleiding van uw klacht hebben wij contact gezocht met het betreffende reparatiecentrum om meer informatie op te vragen, wat er tijdens de diagnose van uw toestel is geconstateerd. Hiervan hebben wij vernomen dat uw toestel volgens de specificaties functioneert en dat er geen defect is geconstateerd. Om deze reden kunnen wij uw verzoek tot een omruiling of creditering niet honoreren. Op dit moment kunnen wij alleen een reparatie aanbevelen. Hiervoor kunt u contact opnemen met uw verkoper.
    Ik hoop dat ik u hiermee voldoende heb geïnformeerd.
    Tribood_nl
    Jullie helpen me zo geen meter. Het versturen van mijn toestel, gaat dat een oplossing bieden? Ik heb me toestel al 5 keer verstuurd en er is geen ene reparatie uitgevoerd! Ik heb aangegeven dat de zijkant van mijn scherm verkleurt en jullie zeggen dat de reparateur zegt geen gebreken zien en dat het toestel functioneert. Zijn ze blind? Zijn jullie zo dom dat jullie niet vragen of ze wel gekeken hebben naar de zijkanten? Ik wil gewoon een OPLOSSING! En ga niet de schuld neerleggen bij Coolblue!

Tribood_nl

Ook een klacht indienen over Samsung Electronics?