Klacht Sanoma: Beloften prijs van abonnement niet nagekomen.

Klachtnummer
# 157099
Gebruiker
pibi85
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik heb na aanleiding van een mooie aanbieding (weekbladen Viva en Flair) van € 13,95 per maand een abonnement genomen op deze bladen. Na drie maanden werd de prijs verhoogt naar € 20,00 per maand zonder hier over geïnformeerd te zijn. Hierover heb ik naar de klantenservice gebeld, hier werd aangegeven dat dit een fout was en alles werd terug gedraaid. Ik kreeg € 20,00 terug en heb € 13,95 betaald, zoals ik het abonnement was aangegaan. Ik heb nog expliciet gevraagd of het abonnement nu gewoon door bleef lopen voor 13,94, het antwoord hierop " Jazeker mevrouw, de gehele looptijd blijft de prijs € 13,95, mocht het ooit veranderen stellen we u op de hoogte". Na drie maanden werd er weer € 20,00 afgeschreven, wederom gebeld en nu werd er gemeld dat de prijs € 20,00 was geworden, dus helemaal niet zoals in het vorige gesprek werd aangegeven, niet de prijs die hetzelfde blijft en niet een waarschuwing/bericht vooraf, maar gewoon de prijs omhoog gegooid.

De oplossing

Ik heb nu opgezegd, maar zou graag lid willen blijven en dan voor € 13,95. Ik snap dat alsnog de prijs ooit omhoog zal gaan, maar dan op de manier hoe het moet via de juiste weg en door juiste informatie.

3 reacties

  1. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Geachte mevrouw Brinks,

    Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat er een bedrag is afgeschreven van uw rekening dat niet overeenkomt.

    Wij helpen u graag verder en hebben één en ander nagekeken in uw gegevens. U heeft een aanbieding afgesloten voor de eerste drie maanden voor €13,95. Hierna wordt het abonnement zonder tegenbericht automatisch verlengd voor de standaard prijs. Dit wordt aangegeven bij de aanbieding en in de bevestiging. Vorige keer is u dan ook zeker verkeerd aangegeven dat dit niet klopte, om u vervolgens opnieuw een aanbieding te laten nemen.

    Het is dus niet mogelijk om de Viva en Flair te blijven lezen voor het aanbiedingsprijs. Excuses voor het ongemak en de verwarring die is ontstaan.

    Met vriendelijke groet,
    Sanoma Webcare Team
  2. Auteur
    pibi85
    Datum
    Bedankt voor uw reactie. Ik begrijp dat ik destijds dus verkeerd ben ingelicht en het niet voor de actieprijs door kon blijven lopen, dit vind ik erg jammer en heeft mij doen besluiten het abonnement stop te zetten. Nu heb ik alsnog € 20,00 betaald deze maand, als ik had geweten dat dit zou moeten had ik het eerder opgezegd en had ik de extra kosten dus niet hoeven te maken. Het maken van de extra kosten komt wel voor mijn rekening terwijl ik vanuit jullie verkeerd ben voorgelicht.
  3. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Geachte mevrouw Brinks,

    Bedankt voor uw bericht.

    Het klopt inderdaad dat u hierover verkeerd bent ingelicht. We begrijpen dat hierover verwarring is ontstaan. We hebben om die reden uw abonnement per uitzondering per direct beëindigd. Het bedrag van 18,46 wordt op uw rekening teruggestort.

    Met vriendelijke groet,
    Sanoma Webcare Team

Ook een klacht indienen over Sanoma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen