Klacht Sanoma: BladCadeau kan niet leveren wat het beloofd op de verpakking

JeroenSm

Heb twee BladCadeau kaarten ontvangen voor Vaderdag in een doosje met een bijbehorend boekje. In het boekje wordt het assortiment weergegeven - een ruime 50 titels. Als je op de website komt zijn het amper 30 titels waar je uit kunt kiezen (meest vrouwenbladen en kindertijdschriften). Bladcadeau verschuilt zich achter voorwaarden die op het kaartje staan in een 6-punts lettertype op een donkergrijze achtergrond, en bovendien kun je die voorwaarden pas zien, als je het kaartje uit het doosje hebt gehaald (het staat immers op de achterzijde van het kaartje in de doos)
Bellen met BladCadeau levert niks op, en omdat de kaartjes en het boekje al uit de verpakking zijn kan het ook niet meer geruild worden. Ze proberen je dan nog wel te lijmen met extra nummers van bladen die wel in het assortiment staan.
Het feit dat het assortiment niet klopt met het boekje doen ze bovendien af als "druk- of zetfout" - ik vind dat onbestaanbaar!
Mijn kinderen zijn erg teleurgesteld...

Ik zou eigenlijk gewoon het geld terug willen dat zij hier aan besteed hebben van BladCadeau, of de tijdschriften ontvangen die ik kan kiezen waarmee wordt geadverteerd in hun boekje.

Sanoma
    Geachte heer Smoorenburg,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Wij helpen u graag verder en hebben één en ander nagekeken in onze gegevens. Wij hebben verschillende soorten (waarde) BladCadeau's. Zoals bij bijvoorbeeld een BladCadeau Kids, zitten hier meer kindertijdschriften in die u bij een BladCadeau Red (bijvoorbeeld) niet kunt vinden. Daarnaast kan het soms voorkomen dat tijdschriften stoppen nadat de BladCadeau's zijn gedrukt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan Tuinieren, Jij en Je Kinderen en 101 Woonideeën. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

Op onderstaande link kunt u bijvoorbeeld het aantal tijdschriften zien bij een BladCadeau Red (meer dan 30).

http://www.bladcadeau.nl/tijdschrift-cadeau-kaarten/BladCadeau-Red/sku-201567-MP.02206.02.02 Ook als u uw persoonlijkecode invoert op de website, kunt u zien waar u recht op heeft.

Sanoma Webcare Team

JeroenSm
    Ik heb een bladcadeau MEN gekregen 2x25,00 en de bladen die op de website staan sporen niet met de aanbiedingen uit het boekje.
    Als u in de reactie gewoon gaat uitleggen wat ik moet doen, dan snapt U de essentie van de klacht niet.
    Er wordt middels de bijlagen bij de kaart veel meer beloofd (namelijk ruim 50 titels), dan op de website beschikbaar is (namelijk amper 30 titels). Bovendien zijn praktisch alle mannenbladen uit het assortiment, ergo een waardeloos cadeau, ergo juridische dwaling.
    JeroenSm
    Bovendien heb ik met de klantenservice gebeld en die zeggen ook alleen maar: dit is het assortiment, en hier moet u het mee doen. Gegeven dat er niks fatsoenlijks te kiezen is voor een man, is dit dus een onterechte verkoop. Dus mijn voorstel is: volledige restitutie van de 50 euro abonnementswaarde in plaats van de reactie 'gewoon kiezen wat er op de website staat en verder niet zeuren' - ben zeer ontevreden met het gedane voorstel, en ben bereid om dit in rechte te geven.
    JeroenSm
    Ik heb nog even gekeken op de link die jullie sturen in bovenstaande reactie, en daar staan dus weer bladen op die je niet kunt bestellen! De KIJK, de Playboy en de Nieuwe Revu staan er dus wel tussen, maar kun je dus niet bestellen!!!
    Ben benieuwd naar jullie reactie ondertussen.....
    Sanoma
    Geachte heer Smoorenburg,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Onderstaande informatie is te vinden op de website van BladCadeau. Zie hiervoor ook de link in bovenstaande bericht maar kies dan niet voor een BladCadeau Red maar BladCadeau Men.

"In deze BladCadeau for Men vind je een cadeaukaart waarmee je een abonnement op een tijdschrift naar keuze kunt kiezen. Ondanks dat deze BladCadeau speciaal voor mannen is, kun je ook kiezen uit alle overige titels. Zo is BladCadeau for Men het ideale cadeau"!

Zodra u uw persoonlijke code heeft ingevoerd, kunt u dus kiezen uit alle tijdschriften en niet alleen de reguliere tijdschriften uit BladCadeau Men. Wij nemen de BladCadeau's niet terug daar alle tijdschriften besteld kunnen worden.

Sanoma Webcare Team

Ook een klacht indienen over Sanoma?