Opgelost door Sanoma: Cadeaubon jaar tijdschrift naar keuze

AAH

In 2013 ontving mijn vrouw voor haar verjaardag van een familielid een cadeaubon voor een jaar een tijdschrift naar keuze. Keuze viel op VT/wonen en zou na een automatisch stoppen. Verbaasd was mijn vrouw toen zij in december een brief ontving waarin meegedeeld werd dat de afgegeven machtiging voor het abonnement voor het jaar 2015 niet kon worden afgeschreven. Klopt, want deze was nooit door haar afgegeven. Bovendien vermelde de acceptgiro niet haar rekeningnummer maar het nummer van de gulle gever. Sanoma meegedeeld dat op verdere toezending geen prijs werd gesteld. Antwoord: u krijgt nog 2 nummers toegezonden en een nieuwe rekening. Beide nummers in verpakking geretourneerd. Daarna 2 aanmaningen van Sanoma en brief incassobureau.

Afzien van claim en afzien van inschakelen incassobureau.
Bovendien: een bon voor een jaar een tijdschrift naar keuze dient na een jaar zoals bij vrijwel alle andere uitgevers automatisch beëindigd te worden. Als dat voor de ontvanger van het cadeau impliceert, dat deze instemt met automatische verlenging, kun je dit moeilijk een cadeau meer noemen. Je zou dit ook op een fatsoenlijke manier aan de ontvanger van de bon kunnen vragen...... Is het tijdschrift u bevallen? Stelt u prijs op continuering i.p.v. dreigbrieven en incassobureau's. Deze handelswijze levert je als uitgever zeker geen applaus op, integendeel!

Wij vinden dat Sanoma hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

AAH
    Snelle reactie Sanoma. Claim abonnementsgeld moet als niet verstuurd worden beschouwd.

Ook een klacht indienen over Sanoma?