Opgelost door Sanoma: Geen reactie op mijn klacht over de opzegging van Flair.

T.Kok

Vorige week heb ik een klacht ingediend via het klachtenformulier van Sanoma over mijn opzegging van Flair. Op18-1-2016 werd er tot mijn grote schrik ineens € 175,50 afgeschreven voor de Flair nr. 05-2016 t/m 04-2017. Een jaarabonnement op Flair kost € 158,08. Dus het bedrag van € 175,50 begrijp ik sowieso niet. Daarbij komt dat ik eind december al telefonisch heb doorgegeven dat het abonnement beëindigd moest worden. Dat is blijkbaar niet verwerkt; ik heb daar ook geen bevestiging van gekregen. Nadat ik zag dat er € 175,50 was afgeschreven heb ik gelijk gebeld. Er werd toen verteld dat het abonnement nu pas per 1 maart 2016 beëindigd kon worden en dat ik daar ook nog € 3,50 administratiekosten voor moet betalen. Het abonnement wordt tegen mijn wens verlengd met een jaar terwijl het beëindigd moest worden. En nu zou ik ook nog extra moeten betalen om op te zeggen..

In ieder geval een reactie op mijn klacht.
Het hele bedrag terug van € 175,50.
Of anders verminderd met de prijs van 4 x Flair.
Geen 'administratiekosten' van € 3,50 betalen om een ongewenste verlenging te beëindigen.

Sanoma
    Geachte mevrouw Kok,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wij helpen u graag verder en hebben één en ander nagekeken in onze gegevens. Het bedrag wordt in twee delen aan u overgemaakt. U ontvangt de laatste €3,50 apart op uw rekening. Wij willen u graag aangegeven dat dit een uitzondering is omdat voor élke opzegging waarbij een restitutie nodig is, administratiekosten worden berekend.

Wij hopen dat u Flair met plezier hebt gelezen.

Sanoma Webcare Team
    T.Kok
    Dus ik krijg € 3,50 terug en het andere bedrag is dan het restant van het bedrag van het jaarabonnement dat ik nog niet heb teruggekregen?
    Zoals al vaker hier gezegd vind ik het jammer dat je je klacht hier moet deponeren om antwoord van jullie te krijgen.
    Het formulier op jullie site invullen heeft geen enkele zin want daar wordt nooit op gereageerd. Dit was nl. niet de eerste keer dat er geen reactie kwam. Dat is mij al meerdere keren gebeurd. En een e-mailadres is niet te vinden.
    Sanoma
    Geachte mevrouw Kok,

U ontvangt inderdaad betaalde bedrag min de geleverde nummers terug op uw rekening en daarnaast ook 3,50 voor de administratie kosten.

Sanoma Wbcare Team
    T.Kok
    Jammer alleen dat je eerst hier je klacht moet plaatsen om een reactie te krijgen.

T.Kok

Ook een klacht indienen over Sanoma?