Klacht Sanoma: Gegevens verwijderen zonder extra gegevens hoeven aan te leveren.

Arno-L

Onlangs heb ik een aanbieding voor het blad autoweek met de post ontvangen. Ik ben verbaasd dat Sanoma mijn naam en adresgegevens heeft. Ik wil daarom dat deze gegevens verwijderd worden.
Na telefonisch contact met de klantenservice word ik verzocht om een formulier in te vullen op de website.
Bij invullen van het formulier blijkt dat ik alleen een verzoek tot verwijderen van gegevens kan indienen als ik nieuwe gegevens aanlever:
- e-mail adres is verplicht
- telefoonnummer is verplicht
- kopie identiteitsbewijs is verplicht.
Toen ik opnieuw belde met de klantenservice werd mij verteld dat dit de enige manier is. Op mijn vraag of het verzoek ook via de post kan, was het antwoord: ook dan vragen wij u om een kopie van het identiteitsbewijs.

Ik heb geen enkel abonnement lopen, dus waarschijnlijk worden de gegevens alleen voor marketing doeleinden gebruikt. Sterker nog: de medewerker van de klantenservice kon zelfs geen gegevens vinden in het systeem waar zij in kon kijken.
Volgens mij is er dan ook geen enkel bezwaar om zonder aanlevering van de extra gegevens mijn gegevens uit de systemen te verwijderen.

Mijn gegevens worden verwijderd, zonder dat ik daar extra gegevens voor hoef aan te leveren.

Sanoma
    Beste meneer/mevrouw Leenders,

Bedankt voor uw bericht. De informatie die u telefonisch heeft ontvangen van onze klantenservice is juist. Wij kunnen deze gegevens niet verwijderen zonder de gevraagde informatie. Wij gaan zorgvuldig om met alle gegevens en daarom hebben wij deze controle ook nodig. Wij vragen u om de benodigde informatie toch toe te sturen indien u de gegevens wil laten verwijderen.

Sanoma Klantenservice

Arno-L
Er wordt geen oplossing geboden. Alleen herhaald wat de klantenservice ook al zegt.

Ook een klacht indienen over Sanoma?