Klacht Sanoma: Kosten bij opzegging abonnement

Dolf P.

23-08-2016 Ben al 'n 35 jaar abonnee van Margriet. Jongste stilzwijgende driemaandelijkse verlenging door Sanoma loopt vanaf 22-08-2016 . Bij opzegging van dit abonnement kreeg ik te horen, dat ik v.w. de verplichte maand opzegging voor de komende nummers in die maand de reguliere winkelprijs moet gaan betalen en mij €3,50 aan administratiekosten in rekening worden gebracht. Ik vind 't bijzonder vervelend, dat je na zoveel jaar trouw lidmaatschap bij beëindiging wordt opgezadeld met dergelijke kosten. Zal zeker 'n rol spelen bij 'n mogelijke overweging ooit nog 'n abonnement bij Sanoma af te sluiten.

Extra kosten bij beëindiging van 'n abonnement niet in rekening te brengen.

Sanoma
    Beste mevrouw Poels,

Erg vervelend dat het zo is gelopen. Echter hanteren wij inderdaad 1 maand opzegtermijn. De administratiekosten zijn in rekening gebracht, omdat wij ook weer nieuwe kosten moeten maken, om het bedrag weer terug te storten. Helaas kunnen wij hier niets aan veranderen.

Sanoma Webcare Team
    Dolf P.
    Blijf het oneens met deze uitspraak. Ik vind het hele systeem van administratiekosten bij opzegging van 'n abonnement onjuist. Moet door abonnementverstrekker dan maar ingecalculeerd worden bij aangaan van het abonnement. Bovendien heb ik de Algemene abonnementsvoorwaarden doorgelezen die je bij de bevestigingsmail van je opzegging krijgt. Daarin wordt nergens gewag gemaakt van extra kosten bij opzegging van 'n abonnement!