Klacht Sanoma: Libelle word mij opgedrongen en dreiging van incassobureau?!?!

Klachtnummer
# 108291
Gebruiker
Joyce
Datum
8 reacties

Details

De klacht

Tuinieren zou omgezet worden naar Libelle, dat wilde ik niet!
Dus dan moest ik bellen naar Sanoma, dat heb ik netjes gedaan na lang wachten aan de telefoon. Ik heb toen aan de telefoon duidelijk aangegeven dat ik geen ander tijdschrift wilde en het resterende bedrag voor Tuinieren wilde ontvangen.
Dat was in orde.
Niets vermoedend ben ik naar het buitenland vertrokken voor een stage.
Maar bij terugkomst tref ik een stapel Libelle's op mijn mat aan en een acceptgiro. Ik heb toen gelijk een mailtje gestuurd naar Sanoma, maar het blad bleef komen en ik kreeg geen reactie. Toen werd het abonnement tijdelijk stop gezet omdat ik niet betaalde. Ik heb nog een keer gemaild en geprobeerd te bellen maar ik kreeg ze niet te pakken. Nu had ik een betalings- aanmaning in mijn mailbox die vrij dreigend klonk. Ik heb betaald om nog meer kosten te voorkomen. Maar deze praktijken lijken mij niet legaal. Ik wil geen Libelle en ik heb ook nooit een abonnement afgesloten op Libelle!

De oplossing

Ik wil graag het hele bedrag van 60,17 wat ik vandaag heb overgemaakt naar Sanoma terug. Ik heb dit geld alleen overgemaakt om te voorkomen dat er nog meer kosten gemaakt zouden worden! Ik wil ook dat het zogenaamde abonnement stop wordt gezet.

8 reacties

  1. Auteur
    Joyce
    Datum
    Ik wil hier graag aan toevoegen dat ik het netjes zou vinden als er ook een compensatie is voor de gemaakte kosten voor het bellen naar Sanoma. Aangezien dit zeker geen gratis nummer is, en ik gedwongen was om u te bellen omdat ik anders een abonnement op de Libelle zou krijgen. Ik heb zeker 10 min in de wachtrij gestaan en dit meerdere keren. En uiteindelijk is het nog voor niets geweest ook. Ik hoop dat dit eindelijk op een nette manier opgelost kan worden.
  2. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Geachte mevrouw Donker,
    Hartelijk dank voor uw bericht.
    Vervelend om te vernemen dat u Libelle alsnog heeft ontvangen. Wij hebben het voor u nagekeken en uw abonnement was niet juist beeindigd waardoor u Libelle heeft ontvangen. Dit is nu per direct beeindigd. Zodra wij uw betaling hebben ontvangen, zullen wij dit restitueren. De restitutie kunt u binnen 10 werkdagen op uw rekening verwachten. De 10 geleverde edities mag u ter compensatie voor het ongemak houden. Indien u dit niet wenst, kunt u de edities retour sturen.
    Onze excuses voor het ongemak.
    Met vriendelijke groet,
    Sanoma Webcare Team
  3. Auteur
    Joyce
    Datum
    Hallo,
    Fijn dat u zo snel reageert. In principe lijkt dit mij een prima oplossing. Behalve dat ik de bladen niet wens te houden als compensatie. Libelle is ver buiten mijn interesse gebied. Is het retour sturen van de bladen op mijn of op uw kosten? En kan ik dan een ander soort compensatie verwachten of wilt u het hier bij laten?
  4. Auteur
    Joyce
    Datum
    Hallo,Hoe kan het dat ik de volgende mail heb ontvangen van u? :Hierbij bevestigen wij uw verzoek om het cadeauabonnement op Libelle voor mevrouw Donker op te zeggen.De laatste levering die mevrouw Donker ontvangt is Libelle nummer 15-2015 van 02-04-2015.De geleverde nummers komen voor uw rekening. U zult hiervoor een nieuwe acceptgiro ontvangen.Terwijl u in uw reactie hier boven iets heel anders zegt?
    Ik vind dit alles erg klantonvriendelijk.
  5. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Beste mevrouw Donker,Op het moment van opzeggen was uw betaling nog niet bij ons binnen. U heeft een geautomatiseerde opzegbevestiging ontvangen die is aangemaakt op het moment van opzeggen. Dit heeft ervoor gezorgd dat de melding in de opzegbevestiging onjuist is. U krijgt geen acceptgirokaart, u krijgt juist geld terug. Ik zie dat u in het verleden een abonnement op Flow heeft gehad. Vindt u het leuk om als compensatie 2 nummers Flow te ontvangen?Met vriendelijke groet,
    Sanoma Webcare Team
  6. Auteur
    Joyce
    Datum
    Hallo,
    2 nummers van Flow durf ik niet aan, voor ik het weet zit ik weer vast aan een of ander abonnement. Het is wel goed zo, zolang ik het geld maar op mijn rekening ontvang.mvg Joyce
  7. Auteur
    Joyce
    Datum
    Beste Sanoma, ik heb de helft van het bedrag op mijn rekeking ontvangen. Ik verzoek u vriendelijk de rest van het bedrag ook nog even naar mij over te maken. Mvg. Joyce
  8. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Beste mevrouw Donker,Hartelijk dank voor uw bericht. Wij zien inderdaad dat één bedrag nog niet is gerestitueerd. Dit bedrag staat echter wel klaar voor restitutie en kunt u binnen enkele dagen verwachten. Excuses voor het ongemak. Met vriendelijke groet,
    Sanoma Webcare Team

Ook een klacht indienen over Sanoma?