Klacht Sanoma: Misleidende reclame

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 169302
Gebruiker
Hans Groeneveld
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Bij de DD zat een folder met een aanbod voor kaarten voor de musical Beauty and the Beast. Het aanbod was: 2e kaartje cadeau en KINDEREN KUNNEN GRATIS NAAR DEZE MUSICAL.
Ik probeer kaarten te bestellen maar krijg dan te horen dat kinderen gewoon moeten betalen en dat de tekst op de folder helaas een drukfout was.
Ik vind dat misleiding van u.
De medewerker van de Klantenservice gaf doodleuk aan dat het een foutje was en dat hij er niets aan kon doen. Ik heb gevraagd om iemand te spreken te krijgen die bereid was om mijn klacht serieus in behandeling te nemen, maar daartoe was hij niet bereid. Van service geen sprake, ik werd gewoon afgepoeierd. Niet zeuren, ik heb toch al gezegd dat het een foutje in de tekst was, nou dan. Geen greintje compassie. Zo ga je niet met klanten om, of juist wel?
Ik vind dat als je een belofte doet dat je die dan ook moet nakomen. Helaas houdt u daar een andere opvatting over op na.
Ik zou het op prijs stellen dat u uw aanbod gestand doet.

Gewenste oplossing

Ik verwacht dat ik mijn 2 kleinkinderen GRATIS mag meenemen naar een voorstelling van Beauty and the Beast. Uw schriftelijk aanbod moet u ook nakomen.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Sanoma hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

4 reacties

  1. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Geachte heer Groeneveld,

    Hartelijk dank voor uw bericht waarin u meer informatie vraagt over de aanbieding bij Donald Duck.

    Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. U kunt begrijpen dat wij dit ontzettend betreuren. De tekst staat inderdaad verwarrend geformuleerd. Dit is natuurlijk niet de bedoeling geweest.

    Wij kunnen helaas niks voor u betekenen. Wij hopen op uw begrip.

    Met vriendelijke groet,
    Sanoma Webcare Team
  2. Auteur
    Hans Groeneveld
    Datum
    Bij een drukfout valt te denken aan een aanbieding voor euro 49 terwijl dat kennelijk euro 99 moet zijn. Hiet staat toh duidelijk dat kinderen GRATIS de musical kunnen bezoeken. Daar is geen sprake van een drukfout maar van een volledige zin die er, wellicht onbedoeld, in is opgenomen. Omdat er geen sprake is van een drukfout moet Sanoma zijn aanbod ook realiseren. Sanoma maakt zich er nogal gemakkelijk vanaf en komt mij op geen enkele wijze tegemoet. Ik vind dat niet acceptable.
  3. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Geachte heer Groeneveld,

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Het is in die zin een fout geweest omdat het verwarrend geformuleerd is. Er wordt bedoeld dat dankzij het tweede gratis kaartje, het kind gratis mee kan naar de musical. Dit is dus geen drukfout geweest maar een ongelukkige formulering, die wij uiteraard betreuren.

    Helaas kunnen wij u geen extra gratis kaarten geven voor uw kleinkinderen.

    Met vriendelijke groet,
    Sanoma Webcare Team
  4. Auteur
    Hans Groeneveld
    Datum
    Hoewel Sanoma uiteindelijk toegeeft dat er toch geen sprake is van een drukfout (zoals in eerste instantie hun verweer was) maar wel van een door hen begane fout door een verwarrend geformuleerde zin (de zin is niet verwarrend geformuleerd maar zaait wel verwarring) heeft Sanoma niet de grootsheid om de consequenties van die fout te dragen. Zo kun je beloven wat je wilt en als klanten daar dan een beroep op doen dan biedt je ze niet wat je hebt beloofd. Misselijk gedrag.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Sanoma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen