Opgelost door Sanoma: Ongevraagd een abonnement

Harry1266

Voor Vaderdag kreeg ik een bladcadeau voyer. Ik heb deze geactiveerd voor het blad Donald Duck. Bij het aanmelden stond dat je voor 10,- euro extra zes weken langer de Donald Duck zou ontvangen. Dit heb ik gedaan. Keurig een bevestigingsmail gehad met daarin vermeld wanneer ik de eerste d.d zou ontvangen en dat ik 10,-euro extra had betaald. Echter in maart werd er voor een jaar abonnements geld afgeschreven. Na telefonisch contact met sanoma werd mij verteld dat ik door de betaling van 10,-euro een abonnement had afgesloten. Dit is niet duidelijk. Dit staat niet in de bevestigingsmail en dit heb ik niet gezien in de aanmeldprocedure. Als ik een abonnement wil op de Donald Duck had ik deze wel zelf afgesloten en ik zit ook niet in zo'n financiële positie dat ik een abonnement kan afsluiten. Deze aanbieding is dus zeer misleidend en staat ook niet in de bevestigingsmail. Anders had ik dit meteen stopgezet en had ik het blad niet gehoeven. Ik voel me behoorlijk belazerd en bedrogen.

Kwijtschelding van de rekening van 15,- euro omdat ik hierin misleid ben. Ik wil namelijk geen abonnement dat heb ik ook nooit gewild. Ik wilde naast het bladcadeau en mijn 10,- euro extra betaling iets langer kunnen genieten van de Donald Duck. Als het meteen duidelijk was geweest dat er bij betaling van de 10,- euro extra een abonnement volgde had ik dit zeker niet gedaan. Ook in de bevestigingsmail staat niet dat het blad automatisch overloopt in een abonnement want dan had ik dit ook direct afgezegd.

Sanoma
    Geachte heer Draaijer,

Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat uw abonnement op Donald Duck is verlengd.

Tijdens het bestellen van een BladCadeau met bijbetaling, krijgt u in beeld een pop up, moet u akkoord gaan met de gewijzigde voorwaarde én zou dit in de bevestiging moeten staan. U krijgt van ons twee bevestigingen. De één van uw bestelling en één van het tijdschrift. Wij ontvangen deze graag allebei van u via webcare.nl@sanoma.com. Wilt u hierin even aangeven dat het om uw klacht gaat via Klachtenkompas?

Sanoma Webcare Team
    Beste Sanoma,

hartelijk dank voor uw reactie. Ik heb de bevestigingsmail naar het door u opgegeven adres gestuurd.

Harry Draaijer
    Sanoma
    Geachte heer Draaijer,

Hartelijk dank voor het doorsturen van de berichten.

Wij hebben het bedrag voor u afgeboekt. Mocht u van ons nog een acceptgirokaart krijgen, mag u deze als niet verzonden beschouwen. Het is mogelijk dat er op dit moment nog één in de verzending zit.

Sanoma Webcare Team
    Harry1266
    Ik ben zeer tevreden over met name de snelheid waarmee Sanoma reageert. Ook het feit dat aan mijn wens is voldaan verdiend een grote pluim richting Sanoma. Als tip zou ik nog graag willen meegeven dat het duidelijk moet zijn dat je bij een bijbetaling automatisch een abonnement aangaat. Ik wist dit niet en het was ook niet duidelijk. Als dit duidelijk wordt vermeld zal dit een hoop gedoe schelen denk ik.

Harry1266

Ook een klacht indienen over Sanoma?