Opgelost door Sanoma: Ongevraagd een abonnement
Details
De klacht
Voor Vaderdag kreeg ik een bladcadeau voyer. Ik heb deze geactiveerd voor het blad Donald Duck. Bij het aanmelden stond dat je voor 10,- euro extra zes weken langer de Donald Duck zou ontvangen. Dit heb ik gedaan. Keurig een bevestigingsmail gehad met daarin vermeld wanneer ik de eerste d.d zou ontvangen en dat ik 10,-euro extra had betaald. Echter in maart werd er voor een jaar abonnements geld afgeschreven. Na telefonisch contact met sanoma werd mij verteld dat ik door de betaling van 10,-euro een abonnement had afgesloten. Dit is niet duidelijk. Dit staat niet in de bevestigingsmail en dit heb ik niet gezien in de aanmeldprocedure. Als ik een abonnement wil op de Donald Duck had ik deze wel zelf afgesloten en ik zit ook niet in zo'n financiële positie dat ik een abonnement kan afsluiten. Deze aanbieding is dus zeer misleidend en staat ook niet in de bevestigingsmail. Anders had ik dit meteen stopgezet en had ik het blad niet gehoeven. Ik voel me behoorlijk belazerd en bedrogen.De oplossing
Kwijtschelding van de rekening van 15,- euro omdat ik hierin misleid ben. Ik wil namelijk geen abonnement dat heb ik ook nooit gewild. Ik wilde naast het bladcadeau en mijn 10,- euro extra betaling iets langer kunnen genieten van de Donald Duck. Als het meteen duidelijk was geweest dat er bij betaling van de 10,- euro extra een abonnement volgde had ik dit zeker niet gedaan. Ook in de bevestigingsmail staat niet dat het blad automatisch overloopt in een abonnement want dan had ik dit ook direct afgezegd.Uiteindelijke oplossing
- Status
- opgelost
- Beoordeling
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.