Klacht Sanoma: Ongevraagd omzetten abonnement maandblad Tuinieren naar weekblad Libelle

Klachtnummer
# 96077
Gebruiker
W.G. Willemsen
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ook bij ons is het abonnement overgezet van Tuinieren naar Libelle. Deze week werd ook via automatische incasso het maandbedrag van € 15,- afgeschreven voor de Libelle, terwijl het maandblad Tuinieren mij € 35,- per jaar heeft gekost!!!

Na 15 minuten in de wachtrij te hebben gestaan kreeg ik van een medewerker van Sanoma te horen dat het abonnement wel opgezegd kan worden, maar dat ik dan gebonden ben aan een opzegtermijn van 1 maand. En als ik mijn beklag wil doen moest ik maar een contactformulier invullen....

Dit kan toch niet?! Eerst krijg ik zonder mijn medeweten een totaal ander tijdschrift toegestuurd dat ongeveer 5x zoveel kost en dan moet ik me ook nog houden aan een opzegtermijn? Alleen omdat ik de bijgevoegde brief in januari alszijnde reklame heb weggegooid.....

De oplossing

Stopzetten abonnement met onmiddellijke ingang en het restitueren van het ongevraagd afgeschreven bedrag van € 15,-

1 reactie

  1. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Geachte heer/mevrouw Willemsen,Hartelijk dank voor uw bericht.Vervelend dat u de bijgevoegde brief, waarin de omzetting van Tuinieren naar Libelle stond vermeld, niet heeft gelezen. Uiteraard willen wij dit op een goede manier oplossen. Uw abonnement op Libelle is per direct beeindigd. Binnen uiterlijk 10 werkdagen krijgt u het bedrag gerestitueerd. Binnen 24 uur ontvangt u een opzegbevestiging op uw emailadres. Onze excuses voor het ongemak.Met vriendelijke groet,
    Webcare Team Sanoma

Ook een klacht indienen over Sanoma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen