Klacht Sanoma: opeens geen abonnee meer

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 125189
Gebruiker
Joop
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Op 9 mei een jaarabonnement genomen op de Autoweek voor een bedrag van 5.25 euro in de maand. Incasso volgde. Op 22 juli kreeg ik bericht van mijn bank dat Sanoma nu 7.50 euro van mijn rekening zou afschrijven. Na veel bellen de klantencervice aan de lijn gekregen. Antwoord was klopt inderdaad niet ik regel het. 30 juli krijg ik 3.45 euro gestort. Weer gebeld , medewerker snapte het niet maar het komt in orde. 6 augustus acceptgiro 3.48 euro betalen. Weer gebeld weer ,sorry komt in orde. Tweede week augustus geen autoweek ontvangen. Opnieuw klantenservice gebeld. U bent geen abonnee meer. Door sanoma is mijn abonnement gestopt. Weer opnieuw abbonnee dat kan voor 7.50 per maand. Sorry ik had een abonnement voor 5.25euro voor een jaar. Sorry die staat niet meer in de computer???????? Kunnen mij een geweldig aanbod doen het zelfde abbonement voor 6.25 euro.Email-Klacht gestuurd maar geen bericht meer.

De oplossing

Herstellen van abonenement voor 5.25 euro zoals afgesproken. Ik wil sanoma aan hun afspraak houden andersom doen ze dat ook.
Anders een ECHT aanbod. Geen nieuwe abbonement aanbod die zijn namelijk veel duurder.

4 reacties

  1. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Beste heer Hendriks,

    De aanbieding Autoweek voor 5,25 per maand heeft nooit bestaan. De aanbieding die u heeft afgesloten was 52 nummers Autoweek voor 7,50 per maand. Dit is per abuis onjuist gefactureerd waardoor de eerste maanden 5,25 is geïncasseerd. Alle Autoweek abonnementen zijn hersteld, waaronder die van u. Naar aanleiding daarvan heeft u een restitutie van 3,45 ontvangen.

    Doordat u de automatische incasso van 7,50 heeft gestorneerd is uw abonnement per direct beëindigd; een van de voorwaarden voor een abonnement via maandbetaling is namelijk dat er automatisch geïncasseerd mag worden. Het restant aan abonnementsgeld voor de geleverde nummers a 3,48 is aan u gefactureerd. Naar aanleiding van uw telefonische contact is deze factuur afgeboekt.

    Wij kunnen u Autoweek niet aanbieden voor 5,25 per maand. Onze excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,
    Sanoma Webcare Team
  2. Auteur
    Joop
    Datum
    Geachte heer mevr
    Ik heb van Sanoma op 9 mei een mail ontvangen met daarin de 5,25 euro en de looptijd genoemd is. Het bedrag van 5.25 euro is ook 3 maal afgeschreven. Ik had dus gewoon een overeenkomst met u. De stornering heeft plaats gevonden op aanraden van een medewerker van u. Als ik slecht ga denken is dit dus gedaan om ,volgens uw voorwaarden, onder het contract uit te komen.
    U biedt mij geen oplossing maar geeft alleen aan waarom u denkt gelijk te hebben. Ik wil graag een oplossing
  3. Auteur
    Sanoma
    Datum
    Geachte heer Hendriks,

    Hartelijk dank voor uw reactie.

    Het is helaas niet mogelijk om deze situatie te veranderen. De aanbieding bestaat niet en dus is het voor ons niet mogelijk u hierin tegemoet te komen. Per abuis is het verkeerde (te lage) bedrag afgeschreven. Dit is hersteld waarna het juiste bedrag van EUR 7,50 is afgeschreven.

    Hoe spijtig wij het ook vinden, wij kunnen deze aanbieding niet voor u invoeren daar deze nooit heeft bestaan. Excuses voor het ongemak.

    Met vriendelijk groet,
    Sanoma Webcare Team
  4. Auteur
    Joop
    Datum
    Er is geen oplossing, ik heb een overeenkomst op papier waarvan sanoma zegt dat deze nooit bestaan heeft. Ze bieden geen oplossing en kijken niet verder . Bewijzen opsturen heeft kennelijk geen zin. Het gaat mij om de arrogantie . Op hun eigen site niet reageren en via dit medium wel. Gewoon schande en maar raar vinden dat het zo slecht gaat met sanoma. Neem je abonnees serieus. Kijk naar de mogelijkheden en niet naar wat niet kan. Jammer

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Joop
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Sanoma?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen