Klacht Saturn: Chromebook niet gerepareerd.

Spuytje

Op 12 januari 2014 ging het beeldscherm van mijn HP Chroombook stuk.
Deze laptop was aangeschaft op 26 Juli 2013 en valt nog in de garantietermijn.
12 januari 2014 heb ik de kapotte laptop aangeboden ter reparatie bij de Saturn Vestiging op Zuidplein (Rotterdam). Op 3 februari 2014 ontving ik een brief dat ik mijn laptop weer kon ophalen. Echter wel in Dordrecht, maar daar was ik van op de hoogte gebracht. Op Vrijdag 7 februari 2014 wilde ik de laptop ophalen (hiervoor had ik 45 km, enkele reis, afgelegd). In de winkel bleek er nog helemaal NIETS gedaan te zijn aan het probleem. De laptop bleek te zijn opgestuurd naar de verkeerde reparateur. Zonder laptop kon ik dus weer naar huis. De medewerkster (Sharon Braun) van de vestiging in Dordrecht valt absoluut niets te verwijten, zij heeft enorm haar best gedaan mijn probleem op te lossen, maar kan helaas ook "geen ijzer met handen breken". Ik ben nu in totaal 8 weken zonder laptop en voor niets van Achthuizen naar Dordrecht gereden.

Bij de vestiging in Dordrecht is aangegeven dat ik recht heb op een reiskosten vergoeding. Daar wil ik zeker gebruik van maken. Als bij mijn volgende bezoek mijn laptop weer wel naar behoren werkt, heb ik hiervoor wel 180 km afgelegd. Verder vind ik de periode tussen de aanschaf van het HP Chromebook en het stuk gaan van het beeldscherm erg kort. Liever had ik gezien dat mij een nieuw product werd aangeboden, i.p.v. een reparatie. Verder had ik in dit geval liever een mail of telefoontje gekregen, met de mededeling dat de laptop nog niet gerepareerd was. Dan was ik mijn vrije ochtend niet kwijt geweest aan het voor niets heen en weer rijden van Achthuizen naar Dordrecht!

Saturn
    Geachte mevrouw Spuy-Plas, Hartelijk dank voor het melden van uw klacht. Vandaag heb ik u gebeld, helaas is het mij niet gelukt om u telefonisch te bereiken. Ik heb uw klacht voorgelegd aan Saturn Dordrecht en hen verzocht om contact met u op te nemen om de klacht af te handelen. Wij vertrouwen erop dat Saturn Dordrecht uw klacht naar behoren afhandelt. Indien u nog vragen heeft verneem ik dat graag. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Saturn
    Geachte mevrouw Spuy-Plas, Van mijn collega van Saturn Dordrecht heb ik vernomen dat er inmiddels telefonisch contact met u is geweest. Ze vergoeden uw gemaakte reiskosten en nemen contact met u op zodra er meer bekend is over de reparatie van uw chromebook. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik dat graag. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Spuytje
    Inmiddels heb ik via de reparatiestatus van Saturn vernomen dat de laptop niet kosteloos gerepareerd wordt. Men gaat er van uit dat de schade door eigen toedoen is ontstaan. De kosten voor reparatie bedragen 180 euro. Dit is meer dan de helft van de aanschafwaarde. Inmiddels heb ik contact opgenomen met mijn rechtsbijstandsverzekering. Zij hebben mij er op gewezen dat op grond van de garantie en wettelijke bewijsvermoeden van artikel 7:18 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek U de bewijslast draagt.
    Saturn
    Geachte mevrouw Spuy-Plas, Wat vervelend om te horen dat de laptop nog niet gerepareerd is. Ik heb Saturn Dordrecht verzocht om zo spoedig mogelijk contact met u op te nemen om de conclusie van het reparatiecentrum toe te lichten en de opties met u door te nemen. Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik dat graag. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Klantenservice Saturn Nederland

Ook een klacht indienen over Saturn?