Opgelost door Saturn: Defect apparaat, circa 20 dagen na verloop garantietermijn

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 72362
Gebruiker
Frans van Doorn
Datum
4 reacties

Details

Klacht

Op 21-07-2012, bonnummer 40311092, een Buffalo LS-X2OTL-EU Linkstation gekocht ad € 169,-. Garantietermijn fabrikant: 2 jaar. Nu, bij terugkomst van 3 weken vakantie werkt het systeem niet meer. Bij een Buffalo mag verwacht worden dat zo'n systeem 5 tot 8 jaar meegaat.

Saturn kan dit op 2 manieren benaderen:
Of soepel: Garantietermijn 20 dagen verstreken. Het apparaat wordt geacht alsnog binenn de garantietermijn te vallen.
Of volgens de wet. Het apparaat is gekocht om tenminste 5 tot 8 jaar mee te kunnen gaan. Dat is een redelijk te verwachten levensduur. Op grond van de wet zou op basis daarvan een vergoeding moeten plaatsvinden.

Saturn hanteert een 3e weg.
Saturn hanteert de economische levensduur staat. Dat is voor dit apparaat 2 jaar. Dit is misleiding . Volgens wet (artikel 17 van Boek 7 BW) gaat het omd e technische levensduur. Deze is voor zo'n apparaat toch gauw 5 tot 8 jaar. Telefonsich klantenservice Saturn:U moet naar uw rechtsbijstandverzekeraar moet gaan.

Gewenste oplossing

1. Het liefst een soepele oplossing in de geest zoals ik die van Saturn verwachtte. Dus alsnog volledige garantie.
2. Indien dat teveel gevraagd is, dan op zijn minst respecteren van de rechten van de consument zoals vastgelegd in de wet. Dus is op basis van 8 jaar levensduur, 2 jaar gebruik een vergoeding van 6/8 v an de aankoopprijs.
Geboden oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

4 reacties

  1. Auteur
    Saturn
    Datum
    Geachte heer van Doorn,Bedankt voor het melden van uw klacht. Vervelend te vernemen dat uw product net buiten de twee jaar garantie defect is gegaan. Na het lezen van uw klacht heb ik deze voorgelegd bij Saturn Hoofddorp met het verzoek spoedig contact met u op te nemen. Wij vertrouwen erop dat uw klacht naar behoren wordt afgehandeld.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Saturn Nederland
  2. Auteur
    Frans van Doorn
    Datum
    Geachte heer Pakvis,Bedankt voor us snelle reactie. Geweldig. Zo herken ik "mijn Saturn". Ik wacht de actie van de winkel in Hoofddorp af. Hoop dat zij ook zo snel en dan ook nog "mijn Saturn" vriendelijk zullen reageren. Hou u op de hoogte. Bednkt voor uw hulp.Frans van Doorn
  3. Auteur
    Saturn
    Datum
    Geachte heer van Doorn, Bedankt voor uw reactie.Inmiddels heb ik van Saturn Hoofddorp vernomen dat uw klacht is opgelost.Graag zie ik uw reactie tegemoet over de afhandeling van uw klacht.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Saturn Nederland
  4. Auteur
    Frans van Doorn
    Datum
    Onder de indruk hoe het hoofdkantoor en de SATURN winkel de klacht hebben opgepakt. Ook de snelheid waarop gereageerd werd en de klacht werd verholpen, was uitmuntend. Mijn SATURN gevoel is weer terug op het niveau van zeer positief.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Saturn?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen