Opgelost door Saturn: Geen mogelijkheid tot omruilen na onvolledig verkoopverhaal

Anthony

Op 31-12-2013 om 17:05 een product (Sonos Playbar) gekocht in de Saturn-vestiging Nieuwegein.
Klaarblijkelijk nog net voor sluitingstijd wat mogelijk de oorzaak was dat de verkoper niet geheel mijn vraag begreep en ik te snel moest besluiten of het wel of niet zou overeenkomen met mijn wensen en het doel waarvoor ik hem wilde gebruiken:
Een draadloze geluidsbox die ik kon aansluiten op mijn TV en ook gemakkelijk kon meenemen op vakantie om daar te kunnen genieten van mijn muziek.

Product was nog incompleet (moest nog binnen komen) en kon sowieso nog niet geïnstalleerd worden!
Thuisgekomen de doos opengemaakt om alvast de handleiding te kunnen doornemen.
De te vinden online informatie was te onduidelijk (geen enkele bedrading zichtbaar!?) en wilde mij alvast verdiepen in de juiste installatie.
Daaruit bleek dat het apparaat wel minimaal 2 kabels nodig heeft om te kunnen werken.
Reden voor mij om product te willen omruilen maar dit werd geweigerd door reeds geopende doos.

Mijn klacht is dat de verkoper mij onvolledig heeft geïnformeerd over de juiste toepassing van het
apparaat en mijn wens en verwachting van het apparaat niet goed heeft begrepen.
Het apparaat te mogen omruilen voor een beter passend product.
Gezien het nog ontbreken van een belangrijk onderdeel voor installatie, de tijd die er tussen aankoop en retour brengen zat (nog geen officiële dag!) en onduidelijkheid omtrent installatie, mag het enkel doornemen van een installatie-folder niet een reden zijn voor het weigeren hiervan.

Saturn
    Beste meneer Enkelaar,Bedankt voor het melden van uw klacht.Ik heb u zojuist gebeld om de klacht telefonisch met u door te nemen. Zoals aangegeven heb ik uw klacht voorgelegd bij mijn collega bij Saturn Nieuwegein. Er wordt telefonisch contact met u opgenomen om uw klacht verder in behandeling te nemen. Wij vertrouwen erop dat Saturn Nieuwegein uw klacht naar behoren afhandelt.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Saturn
    Anthony
    Klacht is goed afgehandeld.Mocht na bemiddeling van hoofdkantoor apparaat omruilen.
    Bleek nieuw apparaat in een doos te zitten die incompleet was en zelfs onderdelen miste... en dit niet als heel belangrijk gevonden werd door verkoper))
    Jammer dat er wel eerst een klacht ingediend moest worden voordat omruilen mogelijk werd. En klaarblijkelijk de verpakking en verzegeling minder belangrijk is bij de verkoop maar wel grote problemen geeft bij omruilen.Wel tevreden met nieuw product.
    Anthony
    Reactie en bemiddeling naar tevredenheid en goede oplossing van het probleem.

Anthony

Ook een klacht indienen over Saturn?