Klacht Saturn: Krijgen geen aankoopbedrag van laptop retour, terwijl apparaat al 3 keer voor reparatie opgestuurd is naar acer.

Acer

Op 18-07-2013 heb ik een acer notebook (laptop) gekocht in de vestiging van Groningen. Op 10-10-2013 heb ik de laptop voor reparatie gebracht, omdat het systeem (beeldscherm) rood beeld gaf. Het (LCD)scherm is vervangen. Op 13-11-2013 hebben we de laptop weer voor reparatie gebracht voor hetzelfde probleem. Het scherm werkte weer niet goed en is dus voor de tweede keer vervangen. Op 28-07-2014 (nog steeds binnen de garantieperiode) kreeg ik geen internetverbinding meer. Dat bleek aan de adapter te liggen en is dan ook vervangen. Maar dat moest eerst wel door een onafhankelijk bedrijf geconstateerd worden voordat ze het apparaat in reparatie hadden genomen. Dat heeft me nog eens 25 euro gekost. Bij de vierde keer was er weer wat met het beeldscherm. Terwijl de laptop pas voor de tweede keer geopend was. Beweerden ze bij de klantenservice dat het drukschade was. Wat onmogelijk is, omdat het apparaat op een bureau staat en nog maar twee keer geopend is na de reparatie.

Ik zou graag mijn geld terug willen hebben, omdat mij dat ook toegezegd is als het apparaat voor de vierde keer een defect zou vertonen. Vooral ook omdat de eerste twee keer ook al wat met het LCD/LED scherm was en al twee keer vervangen is. Toen hadden wij al niet meer zoveel vertrouwen in het apparaat, maar gingen ervan uit dat het probleem nu wel verholpen zou zijn. Nu Saturn ons in principe geld terug zou moeten geven, word nu ineens beweerd dat het scherm door ons toedoen beschadigd is. Direct na de laatste reparatie heb ik gekeken of het nu wel goed werkte en dat was op dat moment ook zo. Ik kom terug van vakantie en de laptop heeft al die tijd op een bureau gestaan en ik doe hem aan en het beeldscherm is weer stuk! Er zou extreme druk van buitenaf op de laptop uitgeoefend zijn. Maar dat kan helemaal niet. Ik ben van mening dat het een maandagmorgen apparaat is. En ik vind dat Saturn dat ook zou moeten constateren en om ons als klant gewoon hun verplichting na moeten komen.

Saturn
    Geachte heer Jongst, Bedankt voor het melden van uw klacht. Het spijt me zeer te vernemen dat uw laptop herhaaldelijk is opgestuurd voor reparatie en nog steeds niet goed functioneert. Na het lezen van uw bericht heb ik contact opgenomen met de afdeling Service van Saturn Groningen. Uw klacht wordt door Saturn Groningen in behandeling genomen en wordt inhoudelijk door hen beantwoord. Wij vertrouwen erop dat uw klacht op de juiste manier wordt afgehandeld door Saturn Groningen. Ervan uitgaande u voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
    Acer
    Tot nu toe heb ik nog niks vernomen van Saturn Groningen. En ben ook niet blij met de hele situatie. Er word van hun kant beweerd dat wij drukschade hebben veroorzaakt, terwijl dat helemaal niet kan. We hebben na de laatste reparatie direct gekeken of het apparaat weer werkte en na de vakantie weer aangedaan en toen was er direct al iets mis met het scherm. En dat is nu al de derde keer dat het scherm stuk is. Dat kan echt niet aan ons liggen. Ik heb geen vertrouwen meer in het apparaat.
    Saturn
    Geachte heer Jongst, Uw klacht wordt inhoudelijk door Saturn Groningen behandeld, zij zullen zo spoedig mogelijk (ik heb ze verzocht dat uiterlijk morgen te doen) met u opnemen. Ik hoor te zijner tijd graag uw reactie over de afhandeling van de klacht. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Acer
    Ze hebben inderdaad een e-mail gestuurd met een "herhaling prijsopgave". Ik vraag me af en dat heb ik ook naar ze terug gemaild, dat ik een klacht ingediend heb bij klachtenkompas op vrijdag 29 augustus 2014. En dat ze uiterlijk dinsdag 2 september moesten reageren. Maar dat ik dit geen serieuze reactie vind. En dat ik vandaag woensdag 3 september het liefst telefonisch contact met mij opgenomen word. Want ik krijg nu namelijk het gevoel niet serieus genomen te worden.
    Acer
    Ik wil graag weten wat de bedoeling is. En eis bij deze een goede oplossing. Want er is echt niks gebeurd met het apparaat. Voor de vakantie, na de derde reparatie heeft de laptop op een bureau gestaan (dicht) en na de vakantie is hij voor de tweede keer na de reparatie weer geopend en toen was het beeldscherm dus alweer voor de derde keer stuk! Er kan en er is ook geen zware druk op uitgeoefend. Ik zou mijn aankoopbedrag terug krijgen bij een vierde keer defect. En dat eis ik bij deze.
    Saturn
    Geachte heer Jongst, Het spijt me te horen dat Saturn Groningen nog geen contact met u heeft opgenomen. Daar bied ik u onze welgemeende welgemeende exccuses voor aan. Het versturen van een herinnering van een prijsopgave is een geautomatiseerd systeem, dat staat los van uw klacht. Het is in dit geval een ongelukkige samenloop van omstandigheden dat de herinnering is verstuurd net na het melden van uw klacht. De herinnering is geen reactie op uw klacht. Zojuist heb ik Saturn Groningen verzocht met spoed contact met u op te nemen. Met vriendelijke groet,
    Saturn
    Geachte heer Jongst, Van mijn collega van Saturn Groningen heb ik vernomen dat er vandaag telefonisch contact met u is geweest en dat ze u een voorstel hebben gedaan om de klacht op te lossen. U heeft aangegeven dat u over het voorstel na wil denken. Ik verneem te zijner tijd graag of de klacht is afgehandeld met de oplossing die Saturn Groningen heeft aangedragen om u tegemoet te komen. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Acer
    Vrijdag 5 sept. heb ik contact met de klantenservice gehad en aangegeven de laptop ongerepareerd terug te willen ontvangen om een second opinion aan te vragen bij een onafhankelijk bedrijf. Ik zal daar een sms-bericht van krijgen als ik het apparaat weer op kan halen bij Saturn. Ik betreur het ten zeerste dat het op deze manier moet. Want nu heb ik een leenlaptop waar ook nog niet eens Word op is geïnstalleerd. En ik betreur het dat de schuld nu automatisch bij de klant neergelegd wordt.
    Saturn
    Geachte heer Jongst, Vervelend te horen dat u zich na contact met Saturn Groningen nog niet kunt vinden in de bevindingen van het reparatiecentrum van Acer. Van mijn collega bij Saturn Groningen heb ik vernomen dat zij u een voorstel hebben gedaan uit coulance om u tegemoet te komen omdat zij de situatie erg vervelend voor u vinden. Het staat u uiteraard vrij om een second opinion te laten uitvoeren bij een reparatiebedrijf dat geautoriseerd is door Acer. Wij vernemen graag te zijner tijd de uitkomst van de second opinion. Indien u in de tussentijd nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik dat graag. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Acer
    Vrijdag 12 sept. heb ik de laptop weer opgehaald, alleen bij de balie werd mij nog medegedeeld dat er een kras bovenop de laptop was gekomen door Acer. Precies op de plek waar ook de drukschade zit in het scherm. Omdat m'n dochter nu al bijna 4 weken zonder haar laptop moet doen en zo achterloopt op school, heb ik maar besloten om de laptop te laten repareren. Het leenapparaat heeft niet eens Word en verschillende websites kan ze er niet op krijgen.
    Acer
    Het is toch vreemd dat er nu ineens schade bovenop het apparaat zit, terwijl er vorige keer uitdrukkelijk werd gezegd bij Saturn dat het in speciale folie word verpakt voor verzending. Maar dat kan dus weer bij Acer gebeurd zijn. Nu krijg ik toch zeer de indruk dat het toch bij de vorige transport al gebeurd is en nu pas opgemerkt is. En ook daardoor de drukschade ontstaan is. Ik ga ervanuit dat de volledige kosten door Saturn of Acer word vergoed.
    Acer
    We willen toch binnen 5 dagen een goed gerepareerde laptop terug ontvangen. Of ons geld terug. Aangezien dit al diverse keren niet goed is gegaan met de reparaties. Dit is inmiddels al de vierde keer. En heb al heel veel tijd, energie en benzinekosten hierin gestoken. We eisen nu een schappelijke oplossing. We gaan er vanuit dat het uiterlijk vrijdag 19 sept. opgelost is. Bij geen passende oplossing zullen wij contact opnemen met een consumentenprogramma met onze klacht.
    Saturn
    Geachte heer Jongst, Zeer vervelend om te lezen dat uw laptop met kras op de behuizing terug is gekomen van Acer. Ik begrijp dat dat bovenop de klacht die u had erg vervelend is. Ik heb uw reactie voorgelegd aan de verantwoordelijke voor de afdeling service van Saturn Groningen en verzocht om contact met u op te nemen om dit door te spreken en samen naar een oplossing te zoeken. Indien u nog vragen heeft verneem ik dat graag. Met vriendelijke groet,
    Acer
    Geachte mevr. Zandhuis, ik vind het zeer vervelend dat er nog steeds geen contact met mij is opgenomen. Het is inmiddels al vier dagen geleden dat u mij dat heeft toegezegd. We zijn ondertussen al 3 weken verder en ik heb nog steeds geen deugdelijke laptop. Mijn geduld raakt zo langzamerhand op te raken. Ik verzoek u dan ook om snel actie te ondernemen. M.v.g. R.Jongst
    Acer
    Correctie: Mijn geduld begint zo langzamerhand op te raken.
    Saturn
    Geachte heer Jongst, Vervelend om te horen Saturn Groningen nog geen contact met u heeft opgenomen. Ik wil u daar onze welgemeende excuses voor aanbieden. Ik heb de verantwoordelijk van de afdeling service nogmaals verzocht om contact met u op te nemen. Zelf heb ik ook voor u nagekeken wat de status van de reparatie van de laptop is; Acer heeft de reparatie vandaag afgerond en stuurt uw laptop zo spoedig mogelijk retour naar Saturn Groningen. U kunt uw laptop binnen enkele dagen retour verwachten. Indien u nog vragen heeft verneem ik dat uiteraard graag. Met vriendelijke groet, Mw. F. Zandhuis
    Acer
    Ik had al een bericht verstuurd, maar blijkbaar niet aangekomen. Ik kreeg een e-mail op ma. 29 sep. dat ik mijn laptop weer op kan halen. Maar ik telefonisch contact gehad met Saturn Groningen op do. 25 sep. dat akkoord is gegeven door Acer om het te vervangen en dat alles onder garantie valt. Bij Holding Media Markt? Als ik het goed begrepen heb, is nu alles kosteloos gerepareerd?
    Saturn
    Geachte heer Jongst, Uw laptop ligt bij Saturn Groningen klaar om afgehaald te worden. Zojuist heb ik de verantwoordelijke voor de afdeling service verzocht om nog even telefonisch contact met u op te nemen om de reparatie met u door te spreken en uw vragen wat betreft de reparatie te beantwoorden.Ik verneem graag van u zodra dat is gebeurd en u de laptop heeft opgehaald, dan kunnen we de klacht afsluiten. Met vriendelijke groet,
    Acer
    U omzeild nu mijn vraag. Ik heb op donderdag 25 september telefonisch contact gehad met Saturn (media markt) Groningen. Hij vertelde mij dat de dag ervoor (wo.24 sep.) melding was geweest dat het apparaat kosteloos werd gerepareerd door Acer. En dat dat nu onder garantie viel via de Holding Media Markt. De buitenkant maar ook het beeldscherm door Media Markt vergoed zou worden. Ik heb een bericht verstuurd om te vragen of het nu klopt dat nu wel alles vergoed word.
    Acer
    Ik had al eerder een bericht gestuurd maar daar werd niet op gereageerd. Op 29 sep. heb ik die al verstuurd met dezelfde vragen. Maar er word steeds om heen gedraaid. Nu krijg ik pas een reactie terwijl ik hem net heb opgehaald. Toeval? Het heeft nu lang genoeg geduurd. Ik eis nu een normaal concreet antwoord van u. Als ik telefonisch contact met een medewerker heb, heb ik geen bewijs van wat er besproken is. Dus nogmaals eis ik een concreet antwoord of het nu wel of niet volledig vergoed word
    Acer
    Diplomatieke antwoorden en contact opnemen met een medewerker kan ik niet akkoord mee gaan.
    Acer
    P.S. er is geen enkele keer door Saturn zelf contact met mij opgenomen....
    Saturn
    Geachte mevrouw Jongst, Vandaag heb ik u meerdere keren geprobeerd te bellen, ik heb uw man en uw dochter gesproken, deze verwezen me naar u. Kunt u doorgeven wanneer ik u morgen tussen 09.00-17.00 uur het best kan bereiken? U kunt in het veld 'prive opmerking' ook uw mobiele telefoonnummer achterlaten als u daar makkelijker op bereikbaar bent. Ik verneem graag van u. Met vriendelijke groet,
    Acer
    'Volgens mij is mijn mobiel nummer al bekend hoor. Maar ik kan het veld "prive opmerking" niet vinden? Sorry
    Saturn
    Geachte mevrouw Jongst, Het mobiele telefoonnummer dat bekend is via klachtenkompas is het nummer van uw echtgenoot. Zojuist heb ik u nogmaals op uw vaste telefoonnumer proberen te bereiken, helaas is mij dat niet gelukt. Van Saturn Groningen heb ik vernomen dat men vooraf met u heeft afgesproken dat zij de kosten voor de prijsopgave met u zouden delen. Van de persoon die verantwoordelijk is voor de service afdeling heb ik inderdaad vernomen dat de laptop inmiddels is opgehaald en dat volgens de afspraak die is gemaakt met u ook de helft van de reparatiekosten zijn voldaan. Mochten er nog onduidelijkheden zijn of vragen die u opgehelderd wil hebben verzoek ik u vriendelijk om aan te geven wanneer u te bereiken bent. Indien er geen onduidelijkheden meer bestaan stel ik voor om de klacht af te sluiten,. Met vriendelijke groet,
    Ik spreek u via de telefoon: 0598-380144 / 06-46774306
    Saturn
    Geachte mevrouw Jongst, Zojuist heb ik u gebeld, ik heb u helaas niet kunnen bereiken en er was geen mogelijkheid om een bericht achter te laten op uw voicemail. Maandag a.s. zal ik u nogmaals bellen, u kunt mij ook bereiken op het telefoonnummer van de gemiste oproep. Met vriendelijke groet,
    klantenservice Media Markt Nederland
    Acer
    Goedemorgen, ik heb maandag 13 oktober gewacht op telefoon, maar geen telefoontje gehad van jullie kant. Toen heb ik dinsdag het nummer gebeld van gemiste oproep, maar dat was het hoofdkantoor en die verwezen mij weer naar het filiaal in Groningen? U kunt mij nog steeds op dezelfde telefoonnummers bereiken....m.v.g. R.Jongst

Ook een klacht indienen over Saturn?