Klacht Saturn: Mobiele telefoon en nonconformiteit

Gennepsegoof

26 mei voor mijn zoon mobiele telefoon gekocht, die hij zelf moest betalen. 10 juli, een spontane Barts in het scherm. 12 juli naar Saturn Venlo, om te herstellen. Moeten mobiel opsturen. 19 juli ontvang ik een mail, dat het niet onder garantie valt, want er zou sprake zijn van onjuist gebruik, met standaard toelichting. Reparatie zal € 165, duurder dan telefoon kosten, voor onze rekening, terwijl breuk notabene spontaan is ontstaan. Mobiel terug laten komen. In winkel Velo gewezen op nonconformiteit zoals vermeld in boek 7 Burgerlijk Wetboek en 3 opties voorgesteld. Allen afgewezen. Nu maar formele weg bewandelen en Saturn aangeschreven en gelegen gegeven om voor 12 augustus met een oplossing te komen. Indien geen reactie dan nogmaals herinneren en als dan nog geen of bevredigende reactie komt, ga ik gerechtelijke stappen ondernemen. Helaas zal dat dan zo moeten zijn als Saturn niet haar wettelijke verantwoordelijkheid neemt.

Repareren voor rekening van verkoper of ander toestel of overeenkomst ontbinden.

Saturn
    Beste meneer Teunissen,Bedankt voor het melden van uw klacht.Ik heb zojuist uw voicemail ingesproken met het verzoek mij terug te bellen zodat ik de klacht met u kan doornemen.Als u liever heeft dat ik u terug bel verzoek ik u ,door middel van een bericht in deze klacht achter te laten, door te geven wanneer ik u telefonisch kan bereiken.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Saturn
    Gennepsegoof
    Saturn heeft snel gebeld en ingesproken op mijn voicemail. Men gaat er mee aan de slag. Volgende week krijg ik meer informatie.
    Jammer dat het via deze website sneller gaat, dan gewoon het personeel in de winkel meer bevoegdheden te geven. Ook de opdracht aan de externe onderzoekspartij behoeft verbetering, want die maakt het zich gemakkelijk door slechts te stellen dat onoordeelkundig gebruik zou zijn en verwijzen naar standaardfouten.
    Al verontschuldigingen ontvangen. Afwachten ....
    Saturn
    Beste meneer Teunissen, Ik heb van mijn collega bij Saturn Venlo vernomen dat zij u een oplossing hebben aangeboden via de e-mail. Graag zie ik uw reactie tegemoet of u deze e-mail heeft ontvangen en of deze afhandeling naar wens is.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Saturn

Ook een klacht indienen over Saturn?