Klacht Saturn: Saturn weigert nakoming van koopovereenkomst

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 47132
Gebruiker
Gdenge
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Op 20/12/2013 heb ik een bestelling geplaatst bij Saturn. Bij deze aanbieding betrof het de Dolle Dinsdag aanbieding van saturn, namelijk een Popcorn Hour A-300 icm een Popcorn Hour Wifi module en een ongespecificeerde 4000gb harde schijf. Dit alles was slechts 177 euro.
Omdat ik de prijs behoorlijk gunstig vond, maar ook verdacht laag heb ik op het moment van het zien van de aanbieding de klantenservice van Saturn gebeld.
Deze klantenservice bevestigde gelijk dat de aanbieding op de website correct weergegeven was en bovengenoemde drie artikelen als set voor die prijs geleverd werd. Alles onder het motto dat de dolle dinsdag aanbieding vaak enorm veel geld kan schelen.
Met deze informatie heb ik direct een bestelling geplaatst voor twee van deze setjes.

Later die middag heb ik een e-mail gehad waarin aangegeven werd dat er een fout stond op de website en hiermee enkel de spelers met wifi modules geleverd zouden worden. Dit is niet de koopovereenkomst die ik gesloten heb!

De oplossing

Een 75 euro cadeaukaart van Mediamarkt (Zusterbedrijf van Saturn) ter besteding van witgoed apparatuur. Indien ik de artikelen retour mag brengen. (Ze zijn nog verzegeld).

Indien ik ze niet retour mag brengen wens ik de gehele set, zoals deze bij de overeenkomst gepresenteerd werd. Met dus een 4tb hardeschijf.

6 reacties

  1. Auteur
    Saturn
    Datum
    Geachte heer den Engelsman,Bedankt voor het melden van uw klacht.Zojuist heb ik telefonisch contact met u gehad en de klacht met u doorgenomen.Zoals afgesproken heb ik uw klacht voorgelegd bij mijn collega's van Saturn Online en nemen zij vandaag telefonisch contact met u op.Wij vertrouwen erop dat Saturn Online uw klacht naar behoren afhandelt.Indien u nog vragen of opmerkingen heeft verneem ik graag van u.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Saturn Nederland
  2. Auteur
    Gdenge
    Datum
    Geachte heer Pakvis,Ik kreeg zonet een reactie vanuit jullie ticketsysteem welke mij geen andere reactie kan geven dan degene die ik al heb gehad.In plaats van via het ticketsysteem te reageren ga ik liever hier verder met u.
    Graag wil ik u wijzen op de verplichting tot nakoming van de koopovereenkomst zoals deze is afgesproken op 20 december vorig jaar. De consumentenbond wenst deze case ook te ondersteunen indien dit nodig blijkt.Met vriendelijke groet,Gerald den Engelsman
  3. Auteur
    Saturn
    Datum
    Geachte heer den Engelsman, Spijtig te vernemen dat u er niet uit komt met mijn collega's bij Saturn Online.Zoals herhaaldelijk aangegeven via de communicatie via ons ticketsysteem is er sprake van een zetfout bij het artikel wat u heeft besteld. Zoals bij u bekend was de aanbieding van €177,- enkel voor de Popcorn Hour A-300 met Wifi, waarvan de verkoopprijs elders €239,- is.
    Indien er een 4TB harde schijf aanwezig was bij deze aanbieding (goedkope 4TB schijf kost momenteel €150,-) had dit ingehouden dat u een korting van €212 op een totaalbedrag van €389,-. Saturn Online heeft elke klant die dit artikel heeft besteld hierover via de e-mail geïnformeerd en in de gelegenheid gesteld de bestelling te annuleren voor levering.De aangeboden oplossing blijven uiteraard van kracht.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Saturn Online
  4. Auteur
    Gdenge
    Datum
    Dit prijsverschil was voor mij inderdaad bekent. Met deze kennis ben ik vervolgens ook naar uw klantenservice gestapt. Deze gaven mij aan dat er inderdaad een "dolle dinsdag" aanbieding was en dat zowel de specificaties (er werd duidelijk op de site over 4tb aanwezige opslagcapaciteit gesproken) en de prijs kloppend waren. Op basis van deze bevestiging ben ik met u een koopovereenkomst aangegaan. Graag verneem ik van u hoe u deze kwestie wenst op te lossen,G. den Engelsman
  5. Auteur
    Saturn
    Datum
    Geachte heer den Engelsman, Bedankt voor uw reactie. De reeds aangeboden oplossingen blijven ongewijzigd.
    U heeft de keuze de koop te ontbinden en het volledige aankoopbedrag terug te ontvangen of accepteert de aangeboden cadeaukaart voor de miscommunicatie en behoud de artikelen.Met vriendelijke groet,
    Dhr. V. Pakvis
    Klantenservice Saturn Nederland
  6. Auteur
    Gdenge
    Datum
    Geachte heer Pakvis,Zoals u heeft kunnen zien is mijn bestelling middels het antw. nr. geretourneerd. Graag ontvang ik de cadeaukaart zo spoedig mogelijk.Ik heb de artikelen geretourneerd omdat anders het retourtermijn zou vervallen, niet omdat ik de koopovereenkomst wens te ontbinden. Ik heb deze zaak overgedragen aan mijn rechtsbijstand welke deze spoedig op zullen pakken.Hoogachtend,G. den Engelsman

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gdenge
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry