Klacht Say Cheese Today : Ik ben in incasso gezet nadat ik heb betaald (met betaalbevestiging).

# 420188
Nancy

Ik heb een bestelling geplaatst, betaald en ontvangen. Alles goed dus een positieve review achtergelaten. Echter, na een paar maanden krijg ik ineens berichten van een incassobureau dat ik nog moet betalen.

Dit is vreemd, want ik heb een betalingsbevestiging per mail en ik heb nooit een betalingsherinnering ontvangen.

Say Cheese Today en het incassobureau verwijzen me steeds naar elkaar. Say Cheese Today reageert niet meer op mijn e-mails waarin ik vraag om hulp. Het incassobureau blijft me nu vermanen om (nogmaals) te betalen + incassokosten. Naar mijn idee is dat alles behalve terecht.

Als er iets mis is gegaan met mijn betaling, dan hoor ik graag wat er is gebeurd. Volgens mij had ik nooit in incasso mogen komen zonder eerst minstens een betalingsherinnering te krijgen. En dit had al helemaal niet mogen gebeuren na een betalingsbevestiging.

Ik heb bewijs geleverd van mijn betaling dmv de ontvangen betalingsbevestiging. Als Say Cheese Today ervan overtuigd is dat dit toch niet het geval is, dan wil ik tegenbewijs dat ik niet heb betaald en dan wil ik zien wanneer ik een betalingsherinnering heb ontvangen en op welke manier, voordat het werd doorgezet naar het incassobureau.

Voorgestelde oplossing: Ik wil dat deze incasso alsnog komt te vervallen. Ik zal dan de positieve review ook laten staan.

Say Cheese Today
    Beste Renincy,

Laat ik beginnen dat ik het jammer vindt dat jij een incasso heb gekregen. In mijn laatste mail heb ik je gevraagd om een afschrift te laten zie aan wie en wanneer je betaald heb. Deze heb ik nooit ontvang. In de bijlage zie je jouw bestelling en ook hoe je betaald heb. Je hebt gekozen voor achteraf te betalen met Klarna. Als je een order plaatst dat krijg je idd een bevestiging van je bestelling, maar moet je nog wel achteraf aan Klarna betalen. Ik heb dat door de telefoon gezegd en ook per mail. Ik kan helaas niet voor jou bellen naar Klarna om te vragen hoe er betaald is en ik weet al helemaal niet wie het incasso bureau is.

Nogmaals mijn advies is, zoek je betaling op waaruit blijkt dat jij betaald heb en naar welke rekening. Laat dat zien aan Klarna en het incasso bureau.

Hieronder zet ik nog even de mails die ik je verstuurd heb:

##17-december-2019 om 22:41##

Beste Renincy,

Ik heb je order nagekeken en ik zie dat je een bestelling heb geplaatst met achteraf betalen van Klarna, dat betekend dat je het bedrag moet overmaken aan Klarna. Wegens privacy kan ik nooit in contact komen met partijen waaraan jij moet betalen.

Dus mijn advies is om contact te zoeken met Klarna.

Hartelijke groet,

Michel Vrees - SayCheeseToday
    COO - Cheese Operating Officer

SayCheeseToday.nl
    T 085-060 4499
    E michel@saycheesetoday.nl

##30-december-2019 om 15:59##

Hoi Renincy,

Het is idd allemaal heel vervelend maar ik kan je helaas niet helpen. Als er een bewijs is van betaling zou dat natuurlijk wel helpen. Kan jij niet je bankafschriften na gaan wanneer en aan wie je betaald heb?

Michel Vrees - SayCheeseToday
    COO - Cheese Operating Officer

SayCheeseToday.nl
    T 085-0604499
    E hello@saycheesetoday.nl

Ook een klacht indienen over Say Cheese Today ?