Klacht SBS 6: Overvalsjournalistiek zonder hoor en wederhoor: goedkope media.

Patrick A

Ik heb mij bijzonder gestoord aan het optreden van Alberto Stegeman in het programma Undercover in Nederland.
Al scheldend beticht bij een kunsthandelaar van 'onfatsoenlijk gedrag', terwijl Stegeman volledig onvoorbereid zich voor het karretje laat spannen van een aantal kunstliefhebbers (?), die hun eigen gedrag proberen te rechtvaardigen.
Stegeman probeert hier een graantje van mee te pikken door dit schimmige praktijken te noemen, maar kan uiteindelijk met niets meer komen dan 'onfatsoenlijk gedrag', waarbij zijn gescheld en de overvals-journalistiek puur onfatsoenlijk zijn.
Ik vind dit een zeer zwakke manier van journalistiek, niet gericht op waarheidsvinding en alleen op persoonlijk gewin en goedkoop behalen van kijkcijfers. Alberto Stegeman probeert met zijn programma al jaren op een heel goedkope manier op de trein te springen van echt goede misdaadverslaggeving, waar we tot ons grote verdriet recent iemand zijn kwijtgeraakt.
Ik snap niet dat een SBS6 dit soort verslaglegging in haar programma opneemt. Stegeman heeft al vaker schade aangericht bij mensen door foute vooronderstellingen, maar ik vind dat hij hier opnieuw te ver gaat. Ik dien ook een klacht in bij de Raad voor de Journalistiek.

Ik wil een rectivicatie zien van Stegeman én SBS6 op sociale media en in het programma van Stegeman.

Wij vinden dat SBS 6 hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over SBS 6?