Klacht Scapino: Leren Scapino schoenen blijken zeer gevoelig voor vlekken

J. de Leeuw

Leren mannen schoenen blijken zeer gevoelig voor vlekken. Scapino klantenservice tot 2x benaderd om te komen tot een oplossing maar die wordt geweigerd.

Een normale stof kan simpelweg schoon gemaakt worden als er wat over gemorst wordt. Deze schoenen bevatten een bijzondere 'stofrand' die blijkbaar heel gevoelig is voor vlekken en daarna niet schoongemaakt meer kan worden.

Er had via de Scapino website beter geadviseerd moeten worden om de schoenen extra te beschermen i.v.m. deze zeer gevoelige stof voor vlekken en dat is niet gebeurd.

Vervanging van het product waarbij er een beschermlaag is aangebracht op de zeer gevoelige stof.

Bijlagen

Scapino
    Beste J. de Leeuw,

Hartelijk dank voor deze melding.

Ik zie dat we via andere kanalen ook al uitgebreid over deze klacht gesproken hebben.
    Er is meel op de schoenen gemorst en dat is geprobeerd schoon te poetsen.
    Daarnaast wordt er in de winkel altijd geadviseerd de schoenen te behandelen met een bijpassend product.

De klacht is geen gebrek van de schoen zelf, maar een van buiten komend "onheil" en daarom niet gegrond verklaart.

J. de Leeuw
Beste Scapino, Het is niet normaal, dat als er meel wordt gemorst op leren schoenen, dat dit er dan vervolgens niet gewoon afgeborsteld kan worden. Dat blijkt dus bij deze schoenen een probleem te zijn. Misschien zijn er ook nog andere stoffen die hetzelfde probleem veroorzaken, dat weet ik niet maar het feit blijft overeind dat dit niet normaal is. U zegt dat het een van buitenkomend onheil is. Dat klopt natuurlijk, echter dit specifieke onheil zou bij andere schoenen geen enkel probleem opleveren. U gaat niet in op mijn klacht dat deze schoenen een specifieke stofrand hebben die blijkbaar extreem gevoelig is voor 'van buitenkomend onheil'. Daar had u beter op moeten waarschuwen en dat heeft u nagelaten. Daarom blijft mijn klacht gegrond en blijf ik hopen op een passende oplossing in deze. Graag verneem ik van u.

Ook een klacht indienen over Scapino?