Klacht FAILLIET Scheer en Foppen Elektro: Accu laptop na 13 maanden defect

Mjvdwiel

Ik heb in juli 2014 een Lenovo IdeaPad S510p gekocht bij Scheer & Foppen met 2 jaar garantie. Deze laptop is weinig gebruikt en heeft niet langdurig aan de oplader gelegen. In mei/juni 2015 begon de laptop een verminderde accu te tonen. Dit werd snel erger, waardoor ik deze 19 augustus j.l (13 maanden na aanschaf) aangemeld heb voor reparatie onder garantie.

De laptop is tot 6 weken door de reparatieafhandeling van Scheer & Foppen in behandeling geweest. Vervolgens werd gemeld: "De accu van uw product is defect. Voor dit verbruiksmaterieel, waar bij de afname van de gebruiksduur wordt beïnvloedt door de gebruiksintensiteit en wijze van gebruik is de garantietermijn 6 maanden. Reparatie onder garantie is derhalve niet mogelijk."

Na contact door Scheer & Foppen met de fabrikant bleek de garantietermijn op de accu 12 maanden te zijn. Ik verwacht echter niet dat de accu na amper een jaar defect gaat. Zeker vanwege de hoge kosten voor vervanging van de accu (€ 118,-).

Kostenloze vervanging van de accu binnen afzienbare termijn.

Scheer en Foppen Elektro
    Geachte heer / mevrouw van der Wiel,

Uw klacht is in goede orde ontvangen waarvoor ons dank. We vinden het vervelend dat er een probleem is ontstaan met uw Lenovo notebook, aangekocht bij onze internetwinkel.

Naar aanleiding van uw klacht hebben we contact opgenomen met de technische dienst van Lenovo. De technische dienst heeft kenbaar gemaakt dat een accu een verbruiksartikel betreft en dat hier beperkte garantie op zit van 12 maanden. Dit staat ook in de garantievoorwaarden. Op het moment van opsturen zat uw notebook in de 14de maand.

Ook heeft de technische dient kenbaar gemaakt dat uw toestel inmiddels retour is gestuurd naar onze servicepartner omdat er geen reactie op de prijsopgave is verstrekt. .

We vertrouwen erop u met deze E-mail voldoende te hebben geïnformeerd.

Consumentenservice
    Scheer en Foppen

Mjvdwiel
    Helaas biedt u in uw reactie nog altijd geen oplossing voor mijn klacht. Ik heb de notebook na 13 maanden en 1 dag na aanschaf aangemeld voor reparatie ervan uitgaande dat er twee jaar garantie op de notebook zat en er geen kosten aan verbonden zouden zijn. Ik heb bij de aanmelding gemeld dat de accu defect is en ik deze onder garantie wil laten repareren. Helaas bleek een mindere garantie hierop van toepassing. Voorstel tot oplossing: laptop retour zonder onderzoekskosten door te rekenen.
    Scheer en Foppen Elektro
    Geachte heer / mevrouw van der Wiel,

Op uw reparatie afgiftebewijs staat beschreven dat u geen aanspraak kunt doen op een kosteloze oplossing indien het artikel door slijtage defect is geraakt.

Uit serviceoverweging willen wij u aanbieden 50 % van de onderzoekskosten te vergoeden. U dient hiervoor u betaalbewijs te mailen naar: klantenservice@scheerenfoppen.nl o.v.v. uw reparatienummer.

consumentenservice
    Scheer en Foppen
    Mjvdwiel
    Scheer & Foppen heeft zich minimaal ingespannen om tot een oplossing te komen. Een oplossing om de helft van de onderzoekkosten (die meer dan 75 euro bedragen) te betalen, heb ik dan ook aangenomen. Als S&F echt klantvriendelijkheid hoog in het vizier had staan, had het met de fabrikant tot een oplossing gekomen en een groot gedeelte van de totale kosten op zich genomen, mede gezien het feit dat de laptop 2 jaar garantie had en de accu slechts één maand over de garantietermijn was.

Mjvdwiel

Ook een klacht indienen over FAILLIET Scheer en Foppen Elektro?