Klacht Schiphol Tickets: Geld van gecancelde vlucht niet teruggekregen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 430785
Gebruiker
Marly777
Datum
16 reacties

Details

De klacht

Ik heb op 21-01-20 bij Schipholtickets, twee tickets geboekt naar Port Elizabeth, Zuid Afrika voor 21 december 2020. De vliegtuigmaatschappij (SSA) heeft op 15-02-20 de vluchten gewijzigd waardoor we genoodzaakt waren te cancelen.
Op 16-02-20 heb ik via het contactformulier contact gezocht met Schipholtickets. Daar is GEEN reactie op gekomen. (Terwijl ze beloven binnen 48 uur te reageren)
Op 20-02-20 heb ik telefonisch de boeking kunnen cancelen. Schipholtickets gaf aan dat ik het volledige bedrag zou terugkrijgen omdat de maatschappij de vluchten gewijzigd.
Het is nu 18-03-20 en ik heb nog niks ontvangen. Schipholtickets reageert niet op de contactformulieren die ik wederom heb ingevuld en zijn telefonisch niet meer bereikbaar. Het gaat om een bedrag van € 2591,92. Graag ontvang ik mijn geld terug.

De oplossing

Ik zou graag mijn geld zo snel mogelijk teruggestort krijgen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Schiphol Tickets is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

16 reacties

  1. Auteur
    Marly777
    Datum
    Helaas nog niks gehoord en nog geen geld gezien. Ik snap dat het nu heel druk is ivm Corona maar hoop echt dat jullie mijn geld zo snel mogelijk willen terugstorten.
  2. Auteur
    Marly777
    Datum
    Op het contactformulier, ingevuld op 18-03-20 zou binnen 48 uur reactie komen. Vandaag op 24-03 nog steeds geen reactie.
    Net nogmaals geprobeerd te bellen. Kreeg eindelijk contact! Na het hele menu doorgewerkt te hebben, werd ik in de wacht gezet. Na 7.22 minuten werd de verbinding verbroken.
    Nogmaals gebeld,....weer het hele menu door....Nu kreeg ik iemand aan de lijn!! Omdat ik een BRONS servicelevel heb, duurt het teruggeven van je geld 1-3 maanden. (terwijl ik op 20-02 een mail heb gekregen dat het binnen een paar dagen op mijn kaart zou staan) Ze moeten eerst het geld terugkrijgen van de airline. Als ik gekozen had voor GOUD servicelevel, had ik het binnen 15 dagen terug gehad. Op mijn vraag of zij het geld dan ook eerder terugkrijgen van de airline als ik een GOUD servicelevel heb, had hij geen antwoord. Hij belooft me dat ik echt mijn geld terugkrijg maar gewoon nog even geduld moet hebben. Ongeveer een maand of 2 ;-(
  3. Auteur
    Marly777
    Datum
    Op 26 maart kreeg ik een schriftelijke reactie. De refund is onder management en het duurt 1-3 maanden voordat het verwerkt is. Ik hou geduld....
  4. Auteur
    Marly777
    Datum
    Ik wacht nu 6,5 week dus als het echt 3 maanden gaat duren moet ik nog even geduld hebben. Maar we zijn over de helft!
  5. Auteur
    Marly777
    Datum
    Still waiting...
  6. Auteur
    Marly777
    Datum
    And waiting...
  7. Auteur
    Marly777
    Datum
    Nog 2,5 week te gaan en dan zijn de 3 maanden voorbij. Ik hoop in de komende tijd dus echt iets te horen. Het zou 1-3 maanden duren dus die 2,5 week loopt echt tot het maximum.
  8. Auteur
    Marly777
    Datum
    Nog niks gehoord helaas....
  9. Auteur
    Marly777
    Datum
    Komende week is het 3 maanden verder. Zou het?
  10. Auteur
    Marly777
    Datum
    Morgen is het 12 weken geleden... volgende week 3 hele maanden. Ik heb dus nog heel even geduld maar daarna is het tijd voor actie. Ben behoorlijk klaar met al dat wachten.
  11. Auteur
    Marly777
    Datum
    Vandaag is het 3 maanden geleden. Ik heb net geprobeerd contact te leggen met schipholtickets. Het contactformulier werkt niet.
    Vervolgens geprobeerd te bellen. Er is geen telefonisch contact mogelijk.
    Tot slot een mail gestuurd, reagerend op een eerdere mail die zij mij hebben gestuurd. Ik heb er weinig vertrouwen meer in. Ik wacht nog even of zij reageren op deze mail. Anders ben ik genoodzaakt andere maatregelen te nemen.
  12. Auteur
    Marly777
    Datum
    Helaas geen enkele reactie op mijn mail. Heb weer geprobeerd te bellen maar krijg geen contact. Heb contact opgenomen met South African Airways. SAA heeft alle refunds on hold gezet ivm Corona. Ze hopen over 2 weken meer informatie te kunnen geven. Ondertussen kan ik blijven wachten.... Baal hier stevig van.
  13. Auteur
    Marly777
    Datum
    Heb op 28 mei contact gezocht met de SGR maar zij bieden alleen hulp bij pakketreizen. Ze verwezen me door naar consuwijzer. Daar nu een hulpvraag neergelegd. Ondertussen zie ik de lijst met ontevreden klanten elke dag toenemen op het internet. Schipholtickets staat er niet best op. Helaas niet zo slim geweest om dat vooraf te checken.
  14. Auteur
    Marly777
    Datum
    Op 4 juni reageert consuwijzer. Zij gaan niet over vliegtickets en verwijzen me door naar de ILT.
    Ondertussen weer gemaild met Schipholtickets maar natuurlijk geen reactie...
  15. Auteur
    Marly777
    Datum
    Weer gemaild, weer geen reactie...
  16. Auteur
    Marly777
    Datum
    15 juni contact gehad met de consumentenbond. Zij helpen geen particulieren met hun klachten. Maar als er genoeg mensen klagen, is er wellicht wel reden om dit op te pakken. Op het forum zijn behoorlijk wat klachten te vinden en het internet staat er vol mee. Zou fijn zijn als de consumentenbond dit centraal zou kunnen oppakken.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Marly777
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Schiphol Tickets?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen