Klacht Schiphol Tickets: Na melding dat tickets waren uitverkocht toch geboekt en geld afschreven

VliegendeHollander

Tickets geboekt via Schipholtickets.com, alle informatie ingevuld (incl.creditcardgegevens). Vervolgens bij bevestiging betaling verscheen er een scherm waarin werd mede gedeeld dat de tickets uitverkocht waren. Vervolgens hebben wij elders de tickets geboekt. Tot grote verbazing echter bleek dat Schipholtickets.com toch de boeking via e-mail bevestigde terwijl hun systeem eerder te kennen gaf dat onze boeking niet was gelukt. Daarop hebben wij Schipholtickets.com gebeld (alleen Engels of Spaanstalig gesprek mogelijk) en bleek dat de vlucht inderdaad al geboekt was en dat we via een annuleringsbijdrage ter waarde van 50 euro als boetedoening de tickets alsnog konden annuleren. Wij willen hierover een serieuze juridische klacht indienen en ten minste onze 50 euro terug krijgen. Wie kan ons helpen?

Bijlagen

Schiphol Tickets is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

VliegendeHollander
    Inmiddels, ruim een week later, zijn wij weinig wijzer geworden. Men reageert niet en komt de gemaakte afspraak niet na.

Op 3 januari hebben ik en mijn vriendin via Schipholtickets.com een reis geprobeerd te boeken. Alles ging prima, tot aan het invullen van mijn mailadres als contactpersoon en de creditcard gegevens aan toe. Daarna ging er iets verkeerd in het systeem van Schipholtickets.com. Want in plaats van een bestel-afrondpagina zoals gebruikelijk, kregen wij een pop-up venster te zien dat het maximum aantal stoelen was geboekt en dat wij dus niet konden boeken. Daarop hebben wij een klant-tevredenheidspagina online ingevuld en daar ons ongenoegen geuit.
    Daarna hebben we via de website van KLM onze tickets geboekt en daarop heb ik mijn inbox van mijn mail geopend. Daar schrok ik hevig: Schipholtickets tussen de mails van KLM; "Uw vlucht is geboekt!"
    Direct heb ik de telefoon gepakt en gebeld naar het informatienummer van Schipholtickets.com. Tot grote verbijstering krijg ik een Engelse dame aan de lijn die mij alleen in het Engels of Spaans te woord kon staan – en dat voor een Nederlands bedrijf!!
    De situatie zoals hierboven geschetst leg ik uit. Ze zegt in eerste instantie dat we een restitutie tegemoet kunnen zien, maar alleen als we akkoord gaan met een 50 euro boetedoening voor verkeerd boeken c.q. annuleren. Daarop reageer ik behoorlijk boos en in haar stem herken ik enige compassie. Ik word in de wacht gezet zodat ze met het management kan bespreken wat haalbaar is. Ruim 10 minuten later krijg ik haar terug aan de lijn; ze kan toezeggen dat we alles terugkrijgen. De vluchtprijs plus de 50 euro annuleringsvergoeding. Direct maak ik van de gelegenheid gebruik of ze mij deze mondelinge toezegging ook schriftelijk kan toezenden; rechtsgeldig en een stuk minder vaag. Ze vraagt of ik aan de lijn blijf tot na ontvangst van de e-mail. Die krijg ik binnen, van firma Travelgenio (infort@travelgenio.com), maar daarin geen enkele referentie die terug te leiden is naar Schipholtickets.com, omdat die naam compleet in dit bericht ontbreekt. Daarin benoem ik dat, waarop die vrouw zegt dat dit kantoor in opdracht van Schipholtickets.com werkt.
    Toch heb ik voor de zekerheid nog bij deze vrouw gepolst wanneer we ons geld retour konden zien, binnen hoeveel dagen maximaal. De vrouw antwoordde dat dat tussen Maandag 6 januari en Woensdag 8 januari 2020 het geval zou zijn, waarin de 8e werd benoemd als maximaal. We hebben nog niks teruggezien, noch een reactie!!!
    VliegendeHollander
    In eerste instantie hebben we via dit platform, tijdens het bellen met Travelgenio.com (die blijkbaar de klachtenafhandeling van Schipholtickets.com verzorgt) ons ongenoegen geuit. Daarvan getuigt het eerste en bovenste bericht.
    Echter blijkt nu dat het VOLLEDIGE BEDRAG van de dus niet geboekte vlucht (omdat de website van Schipholtickets.com dus aangaf dat er geen stoelen meer bescchikbaar waren!) is AFGESCHREVEN, PLUS 50 EURO BOETE vanwege extra in rekening gebrachte administratiekosten!

WIJ WILLEN AL HET GELD RETOUR, EN SNEL!

Ook een klacht indienen over Schiphol Tickets?