Klacht Schiphol Tickets: Online reisbureaus rekenen exorbitante bedragen voor betaling met creditcard

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 356216
Gebruiker
MC van den Hoogenband
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Voor een ticket van € 196,- rekent Otravo bv/Schipholtickets.com,(tel. 0 20 8082 817) € 13,22 extra voor betaling met mijn mastercard debit of credit card. Volgens de Europese richtlijn PSD2 die in Nederland volgens mij in februari 2019 eindelijk is ingevoerd mag dit niet. Ik heb gemerkt dat veel van de reisbureaus die te vinden zijn via vergelijkingssites zoals Skyscanner en Momondo dit soort kosten in rekening brengen. Zou het niet iets voor de Consumentenbond zijn om hier werk van te maken?

De oplossing

Stoppen met deze praktijken zodat ik volgende keer misschien wel bij ze zal boeken. Ben nu naar Expedia gegaan, die doen dat namelijk niet.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Schiphol Tickets is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    MC van den Hoogenband
    Datum
    niet boeken daar dus, geen reactie

Uiteindelijke oplossing

Auteur
MC van den Hoogenband
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen: radiostilte.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Schiphol Tickets?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen